PROČITAJ

Kako je došlo do toga da Kim “spašava” jedan Nike?

19. velj
a

Svi imaju mišljenje o suradnji Kim Kardashian i Nikea koji su najavili svoju zajedničku kolekciju

Kim i Nike – ludo ili logično

Kraljica marketing ilitiga Kim Kardashian je opet u centru pažnje. Objavljena je nadolazeća kolekcija nje i Nikea. Da, sportske odjeće Nike. I prvo pitanje je vjerojatno – što Kim Kardashian može ponuditi Nikeu, je li to ista ciljna skupina i kad je Nike prestao biti odjeća za sportaše sa svim svojim performansama za koju je, prije samog izgleda, važnije da bude funkcionalna i da radi posao. Ali, onda je fitness business postajao sve veći i veći, a odjeća za vježbanje odavno je nadišla samo “funkcionalne opreme za optimalnije treninge.” Fitness odjeća je, danas, cijeli pokret – lifestyle koji se promovira i kojeg želimo biti dio. Od dodatne opreme koja nam zapravo ne treba, do važnosti koliko je outfit spreman za Instagram ili TikTok objave. A “rat” koji Adidas i Nike vode već godinama postaje malo izlizan. Iako je riječ o dva vodeća brenda mainstream sportske odjeće koju publika zbilja voli, i oni su u eri gdje je važno ono što se priča na društvenim mrežama. Ulazak velikog broja manjih, kvalitetnih i, prije svega, estetski privlačnih komada, došla je velika konkurencija naročito u dijelu fitness (pilates) i slične opreme. 

Logičan i pametan odabir 

Wellness i fitness industrija – dvije najbrže rastuće industrije i nema tendencije prestanka. Ulažemo u sve – od skincarea, opreme za vježbanje, kućne opreme za treniranje, setove za vježbanje, retreatove – ukratko jako je in ulagati u sve sfere svog vlastitog zdravlja. Stvar kod ove industrije je – razvila se rapidno kao odgovor na potrebe tržišta. Što se više povećavao broj “fitness girlies” i kako je rastao njihov utjecaj tako su brendovi uvidjeli važnost upravo te opreme. Opreme koja će biti dobra i za trening, ali i za druge aktivnosti –  kavu poslije, i ono – jednako važno fotku. I tako su brendovi koji su usredotočeni samo (ili barem većinom) na ono što je publika tražila – udobnost, ali i izgled – stekli veliku popularnost. Uz pomoć ogromnog broja fitness influencerica napravili su boom i više odabir za tajice i topove za trening Nike bio rezerviran samo za, već renomirane velike brendove. I to ne čudi jer su – potaknuti tržištem proučili sve što publika želi i ukomponirali to u svoje proizvode. 



Nike definitivno nije u svojoj najsvjetlijoj fazi i tijekom 2024. godine proživjeli su jednu veću krizu te morali ići u otpuštanja tisuća radnika. Iako lider u drugim kategorija ova industrija postaje jedna od najvažnijih, a prilagodba nije bila dobro odrađena. I dok su se njegove suradnje, sve do sad, temeljile većinom na suradnjama sa sportašima – iz svih kategorija, došlo je vrijeme da se približe drugačijoj publici – i tu je došla Kim Kardashian. Kim o kojoj baš svi imaju svoje mišljenje, i iako se na prvu čini da je konotacija negativna, ona je lider i OG influencer koja još uvijek nije dosadila. I dalje nas zanima što radi. SKIMS je vrhunski odrađen brend i postavlja benchmark drugima koji žele ići u tom smijeru. Njen brend je razrađen do zadnjih detalja, publika ga jako voli, a svaka kampanja i objava na društvenim mrežama izaziva popriličnu pažnju. Čak i ljudi joj nisu naklonjeni priznaju da joj je jedna kampanja bolja od druge i da je stvarno kraljica marketinga. SKIMS nije bio nov na tržištu shapewear proizvoda – steznici su postojali i prije njega, ali baša ta činjenica stavlja u perspektivu koliko je brend moćan. Unatoč postojanju steznika i sličnih proizvoda SKIMS ih je napravio mainstream i iz, pomalo neugodnih, u poželjne komade. 

I tako je Nike, suočen s realnošću na tržištu i činjenicom da se nije na pravi način prilagodio rapidnom razvoju wellness industrije odabrao pravu Kim osobu od koje će, vrlo vjerojatno imati velike koristi bez obzira na količinu ulaganja. 

 

nike_kim

Teme