Puno se priča o botoxu u ranim dvadesetima i pritisku kozmetičke i estetske industrije na žene. Bez obzira na godine. Ali kako odlučimo koje su nam stvari skroz okej, a koje su otišle predaleko?
Sve može, ali jedan proizvod je takav trigger. Zašto?
U eri društvenih mreža sve je otišlo predaleko. Od preporuka novih krema svaki dan, pa do većih zahvata; sve na mladim curama u dvadesetim. Estetska kirurgija se razvija i svatko ima pravo donositi svoje odluke. Ali, kako su neke stvari dopuštene, do k drudge izazivaju zgražanje. Koji su standardi što ćemo odobravati, a što ne? I kako prestati osuđivati, ako uopće trebamo prestati kad stvari odu predaleko?
Što ružnije izgledate dok idete na spavanje, to ćete ljepše izgledati ujutro. To je mantra ljudi na TikToku koji sudjeluju u „morning shed” videima. Trend se sastoji od toga da se ljudi omotaju silikonskim maskama i zalijepe usta flasterom, a zatim snimaju skidanje proizvoda za njegu kože s kojima su prespavali.
Na spomenutoj mreži beauty influenceri kombiniraju obloge za lice s drugim viralnim trendovima njege kože, poput gua sha tehnike; povlačenja posebnog alata po licu i takozvanog „mouth tapinga”, kada se usta preko noći prekrivaju flasterom. Sve to rade u pokušaju da se ujutro probude s što ljepšom kožom. Poprilično ekstremno kad se samo želite srušiti u krevet, ali kao i sa svime, sve ima svoju publiku, zar ne?
Početkom mjeseca, kao to ste vjerojatno (ne svojom željom) i vidjeli, i američka zvijezda i influencerica Kim Kardashian pokušava unovčiti ovaj ekstremni trend večernjih rituala lansiranjem “shapeweara” za lice iz svoje marke Skims. Reakcije su bile očekivane, kao za sve što radi, ali internet nije bio sretan. Osim očitog pitanja, a to je koliko takva metoda uopće može biti djelotvorna, postavlja se i pitanje mentalnog zdravlja i kako na njega utječu ovakvi i slični proizvodi. Kritičari tvrde da proizvodi poput ovih potiču štetne ideale ljepote, produbljuju nesigurnosti i šalju poruku da čak i vaš san treba biti optimiziran radi estetskog izgleda.
Porter kaže da ovakvi proizvodi mogu utjecati na percepciju vlastitog tijela, osobito kod mlađih potrošača.
„Kada počnemo ciljati područja poput brade ili čeljusti kompresijskim trakama, šaljemo poruku da čak i prirodne, potpuno normalne crte lica treba popravljati,” kaže ona. „S vremenom to može nagristi samopouzdanje i ostaviti ljude s osjećajem da nisu dovoljno dobri ako stalno ne mijenjaju ili preoblikuju sebe.” – govori poznata američka doktorica estetske kirurgije Anna Andrienko.
Rezultati, ime ili trigger gdje odlazimo s gadgetima za lice?
U komentarima ispod najave proizvoda vide se uglavnom negativne opaske o ponižavanju žena, pretjerivanju i možda najlegitimnije pitanje “gdje ovo sve prestaje?”. Ali, osim činjenice da sve što Kim napravi dobije nevjerojatnu pažnju javnosti, pa čak i da je riječ o manje kontroverznom proizvodu, pitanje je zašto je baš ovo izazvalo takvo zgražanje. Fileri se mogu napraviti kod zubara, a Kylie Jenner je nedavno bila jako hvaljena na internetu jer je otkrila ima svog estetskog kirurga i priznala operaciju grudi. Činjenica je da je time doprinijela normalizaciji zahvata i vjerojatno potaknula nemali broj cura da naprave isto. I nije stvar u zahvatima i onima koji ih rade i tko se s njima slaže ili ne. Svatko ima pravo odlučiti o svom tijelu i super je stvar što medicina napreduje, ali kako odlučimo što je u redu, a što odjednom nije?
Industrija estetske kirurgije, kao i wellness industrije, pa i self help industrija rastu nevjerojatnom brzinom i zapravo su najbrže rastuće industrije na svijetu. Jednostavno živimo u eri kad je samopoboljšanje na bilo koji način u trendu i taj trend je tu da ostane. Možda nam treba vremena da neke stvari “prihvatimo” pod normalno? Jer, ruku na srce, puno stvari koje se prikazuju kao takve prije samo nekoliko godina su bile nezamislive. Od Sephora kids trenda pa do toga da središ zube i usput izađeš s filerom u bradi, ali su nekako normalne i nitko ih više ne preispituje. Ali čudna navlaka koja se treba staviti na glavu prije spavanja odjednom izazove zgražanje se čini malo licemjerno.
Sve je odavno otišlo predaleko i treba biti oprezan pri filtriranju što ćemo odabrati za sebe, ali odobrenja nečega i onda zgražanje nad možda i benignijom stvari je ono o čemu, možda, treba promisliti. Jer, i ovo će uskoro postati normalno i doći će iduća stvar koja će nas izbezumiti. Nešto što viđamo već godinama je vjerojatno štetnije za nas i to samo govori koliko su naši mozgovi oblikovani s medijima, influencerima i “must have” stvarima koje smo normalizirali.
Fotografije: Pinterest