PROČITAJ

Nova era uzora

15. lis
a

S pojavom vlogova, i kako su YouTube kreatori postajali sve popularniji, isprofilirale su se određene it cure koje su žarile i palile tadašnjom modnom i lifestyle scenom.

Godine upoznavanja publike i osobnost prije svega

Osnovna razlika bila je možda u tome što nije bilo previše mogućnosti za instant popularnošću i slavom koja je danas i više nego moguća. Trud koji je bio potreban za osvojiti i zadržati publiku bio je ogroman. Snimanje svaki dan, pokazivanje i loših izdanja, dana, stvarni život. I dalje pažljivo kuriran, ali bez toliko intervencija koje imamo danas kad je moguće ispeglati baš sve. najpoznatije , a kasnije i prozivane it djevojkama, bile su one koje su, osim modnih kombinacija, pokazale i karakter i emotivno se povezale s publikom. 

Jedna od prvih bila je, danas kontroverzna influencerica, Chiara Ferragni koja je svoju karijeru gradila godinama prije nego je njena popularnost eksplodirala. One koje su uspijevale imale su svoj stil, neki određeni pečat po kojem ih je publika pamtila, i na kraju dana voljela. I godinama je to bilo dovoljno. Danas više nije. 

“Nitko više nema vremena pratiti nečiji uspon desetak godina. I ne kažemo da bi trebali nego da za steći popularnost i tu etiketu “it cure” treba biti puno brži, senzacionalistički nastrojen i s viralnim trenutcima.”

Prema istraživanjima, danas više od 57% mlađe generacije z žele postati influenceri. Unatoč potrebi za zgražanjem na tu informaciju, ona zapravo ne bi trebala čuditi. Stvaranje sadržaja za društvene mreže tu je već više od petnaest godina, samo danas izgleda puno drugačije nego tada. Nike čudno da današnji mladi žele raditi ono što vole (a ionako se svi fotkaju i snimaju). Problematično je što je to predstavljeno kao lagano i “svi mogu uspjeti”. I dok zaista je tako je jedan video vas može napraviti poznatima, pitanje je koliko je to dugoročno održivo? Koliko je to stvarno kad nije bilo vremena da se stvori emotivna poveznica s kreatorom. 

Nema garancije, ali ima puno primjera

Ali, s druge strane, nemali broj onih koji su ulagali godine i godine svog vremena za stvaranje sadržaja, pokazivali svoje pravo lice jednostavno nisu preživjeli ovu novu i bržu eru društvenih mreža koja postoji trenutačno. I šansa je da će tako i ostati osim ako se ne napravi puni krug i vratimo se u 2015. godinu. Ni Alexa Chung, ni puno Tumblr, Pinterest i početak Instagrama it postave jednostavno nije preživjelo transformaciju u ovo što imamo danas. Ali, činjenica je da kad uspoređujemo, prije je postojala ta neka mističnost oko osobe, iako je većinom davala svoj život na pladnju, ljudi su se pitali kako joj to uspijeva, neka aura i zanimljivost je bila ono što ju je “prodalo”.

Razlika je u tome što ljudi danas doslovno preko noći dolaze do popularnosti, a nema kriterija kako. Nekad je dovoljan jedan video, nekad jedan trend koji onda svi kopiraju, a uspiju oni kojima se dovoljno posreći. Relevantnost brzo prolazi i svi su u stalno u potrazi za novim i svježim; licima, trendovima i ostalom. 

 

Fofografije: Pinterest

Teme