/Piše: Anamarija Virant/
Kao iskreni skincare junkie – obožavam svoju večernju rutinu lica. Smiruje me i imam osjećaj da radim nešto dobro za sebe. Ali, primijetila sam da najbolje reagiram na oglase upravo za skincare i takvi proizvodi su jedini za koje još uvijek mislim da ih “moram imati.” Zašto smo uvijek korak do još te jedne kreme koja će nam pomoći?
Skincare kao filozofija života
U današnjem društvu, gdje je svakodnevna njega kože postala ritual gotovo svakog pojedinca, skincare odavno nije samo rutina. Skincare je ritual, nepresušni izvor potrošnje i sve veći pritisak. Iako nam se na prvi pogled može činiti da je opsesija savršenstvom kože samo želja za ljepšim izgledom,vjerujem da se iza nje krije puno složenija i dublja problematika. Kreme, serumi i generalno skincare proizvodi većinom, kad ih jednom kupimo, traju neko vrijeme. Dakle, trebali bi biti mirni i uopće ne razmišljati o tome što nam sad treba. Jer, opskrbili smo se. Ali, zašto mislimo da nam uvijek treba još ta jedna krema.
Trendovi koje ne možemo ne vidjeti
Jedan od ključnih razloga zašto je skincare postao toliko važan u našim životima je svakako porast društvenih medija. U eri Instagrama, TikToka i YouTubea, gdje se svakodnevno promoviraju savjeti za „besprijekornu kožu“, puno se pažnje pridaje proizvodima i tretmanima koji obećavaju da ćemo doći do savršenstva. Dugi postovi, video recenzije i Influencere koje pokazuju svoje večernje rutine njeguju ne samo kožu, već i određeni način života. Pojedinci koji prate ove trendove brzo postaju podložni usporedbama, što povlači pitanje: Što znači imati „dobru“ kožu u danas? Je li to samo stvar zdravlja kože ili već lagano postaje statusni simbol?
Skincare trendovi posljednjih nekoliko godina govore o tome kako smo svi u potrazi za „glatkom, sjajnom kožom“ koja je, činilo se, kod mnogih influencera postala sinonim za uspjeh. Čujemo tako da je to tek vanjski izraz unutarnje ravnoteže, ali istraživanja pokazuju da naša veza s kožom ima psihološke aspekt koji se ne bi smio zanemariti.Pri dostupnosti tolikog broja tretmana kože, skincare je, neizbježno, postao i pitanje staleža. Jer, činjenica je da se koža u za pravi budžet može dovesti gotovo do savršenstva. Uz prave stručnjake, analiziranu kožu i personalizirani pristup koža zaista može biti besprijekorna. I teško je to ne primijetiti i shvatiti da nisu u pitanju samo dobri geni ili jedna krema. Riječ je znanosti koju si neki mogu, a drugi ne mogu priuštiti. I to postaje još jedna stvar za kojom kaskamo.
Nesigurnost i kult mladosti
Jedno od najnovijih istraživanja provedeno u Velikoj Britaniji pokazalo je da ljudi koji prakticiraju intenzivne skincare rutine često ne samo da žele izgledati bolje, već također nastoje steći osjećaj kontrole nad svojim životima. Psihologinja i stručnjakinja za wellness, Dr. Emily Murphy (Psychology today), navodi kako se mnogi, kroz rituale njege kože, povezuju sa svojim identitetom na dubljem nivou. „Njega kože postaje način suočavanja s emocionalnim stresom i nesigurnostima“, govori. A iz toga možemo zaključiti da ona zapravo govori o želji za kontrolom.
Lijepa koža je važna za samopouzdanje, kad možemo izaći van bez trunke šminke i osjećati se dobro je stvarno jedan jako dobar osjećaj kojeg vjerojatno svi poznajemo. Ali, kako se trendovi izmjenjuju naše želje ostaju iste – pogoditi savršenu rutinu kako bi iskontrolirali starenje i postigli još taj jedan korak koji će napraviti razliku. Čak iako nemamo taj budžet možemo svejedno imati pristupačniju rutinu od desert koraka. I tako smo bliže idealu jer radimo sve kako treba dok je činjenica da, koliko god je dobar skincare važan – on ne zaustavlja vrijeme. To eventualno radi igla – na neko vrijeme.