PROČITAJ

Ovaj hotel nudi rješenje za kreativce koji traže zajednicu i drugačiji način rada

12. pro
a

/Piše: Anamarija Virant/

Možda ovako izgleda kreativnog rada i života? 

Amsterdam, ultimativni grad svih sloboda koje možemo zamisliti.Tamo bi i očekivali neki ovakav koncept, ali Volkshotel je osim kul koncepta ponudio i (možda) rješenje za moderan, kreativan način života. Njegovi osnivači su, kako kažu za Creative Boom, htjeli kreativcima ponuditi mjesto na kojem mogu, osim prostora, pronaći i sve ostalo što im je potrebno, a inače ne pronalaze. Najveći benefit je zajednica.



„Mora se osjećati kao dom. To je slobodan prostor u kojem ljudi mogu raditi, učiti, boraviti. Otvoren je za sve ne samo turiste i poslovnjake, nego i ljude iz Amsterdama.”

Tijs Bullock kreativni koordinator koncepta i PR menadžer hotela

I u tome je, zapravo, cijela poanta.

Od novinske redakcije do kreativnog ekosustava

Volkshotel je jedna od onih priča koje vrate vjeru u pametnu obnovu gradskih prostora. Nekada je u ovoj zgradi 42 godine djelovao veliki nizozemski dnevni list De Volkskrant. Kad su se iselili, zgrada je bila toliko zapuštena da se planiralo rušenje. Ali organizacija Urban Resort Foundation pretvorila ju je u jedan od najvećih kreativnih co-working prostora u Nizozemskoj.

Iz tog je projekta nastao Volkshotel; „Hotel naroda“ koji se razvijao u potpuno drugačijem smjeru. Prednji dio zgrade postao je hotel, s ponudom od pristupačnih soba do većih, prostranijih. Ali, stražnje krilo ostalo je posvećeno kreativcima. Danas više od 80 studija okuplja preko 200 kreativnih profesionalaca, 25 glazbenih studija u kojima radi oko 100 glazbenika, DJ-eva i producenata.



Pod jednim krovom stvoren je cijeli kreativni ekosustav. I ono najbolje i najpraktičnije: sve je međusobno povezano. Kad Volkshotelu treba dizajn, a treba im često, od ilustriranih bočica za sapun do vlastitih mapa grada, ne angažiraju neku vanjsku agenciju. Samo pokucaju na vrata u hodniku jer svi su već tamo.

Najbolje je što ovo nije samo još jedna prazna PR priča. To je stvarna, mala zajednica koja svima donosi benefite. Hotel kreativcima nudi pristupačan prostor u gradu koji postaje sve skuplji. A zauzvrat oni dobivaju poslove, vidljivost i osjećaj da pripadaju nečemu većem od vlastitog studija.

Volkshotel 2026. kreće i s Artist in Residence programom, otvarajući svoje studije kreativcima iz cijelog svijeta koji će ondje moći raditi nekoliko mjeseci.

Zašto je ovakav model važan?

Raditi kao solo kreativac danas često znači raditi sam. Od kuće. Iz kutka spavaće sobe. Događa se da danima ne vidiš druge ljude. Suradnja se svodi na Zoom pozive s ugašenim kamerama. Zvuči poznato? Covid je odavno iza nas i vjerujem da nam je svima dosta takvog načina rada.

Co-working prostori često su sterilni, a tudio zgrade mogu biti jednako bezlične. A često je teško ostvarivo priuštiti si vlastiti prostor u velikom gradu. Kada sam i sama tražila co-working prostor bila sam poprilično razočarana s onim što se dobiva i iskreno maštala o ovako nečem.

I zato Volkshotel nudi nešto drugo. To je radni prostor, ali i hotel, bar, rooftop restoran, klub, sauna i stalna cirkulacija ljudi iz cijelog svijeta.

Može li ovako izgledati budućnost?

Kad sam naišla na ovu priču i ideju odmah sam pomislila zašto ovo ne postoji u svakom gradu? Jasno je da nisu svugdje dostupne predivne napuštene zgrade koje baš odgovaraju prostoru za sličan projekt. I ne žele svi free lanceri raditi s nekime, još manje hotela želi pod istim krovom imati DJ-eve, dizajnere i umjetnike. Ali zašto?

Sam model, spoj kreativnog rada i javnog, živog prostora, djeluje kao nešto što nedostaje i što bi moglo vratiti zajednicu ljudima koji su ju putem i samostalnim radom izgubili. Rješava više problema odjednom: izolaciju, skupoću, nedostatak zajednice i ljudsku potrebu da pripadnosti.

Sam model, spoj kreativnog rada i javnog, živog prostora, djeluje kao nešto što nedostaje i što bi moglo vratiti zajednicu ljudima koji su ju putem i samostalnim radom izgubili. Rješava više problema odjednom: izolaciju, skupoću, nedostatak zajednice i ljudsku potrebu da pripadnosti.


Fotografije: Volkshotel Instagram

Teme