PROČITAJ

Ponovo gledamo promjenu beauty standarda i sve izgleda iznenađujuće poznato

28. stu
a

Premijera filma Wicked ponovno je, osim samog filma, u prvi plan stavila i (neosporno) jako mršave glumice. I poteže se jako puno pitanja o ponovnoj promjeni beauty standards koja se događa ispred naših očiju (ili točnije-ekrana).

Wicked je dobro filmsko ostvarenje, naročito za ljubitelje 

Ali čak i kao dobar film, s odličnim efektima, glumcima i kako najveći ljubitelji kažu, jako dobrim praćenjem knjige, gotovo sva pažnja otišla je na izgled glumica. Ariana Grande i Cynthia Arivo su u prvom planu. Njihova stvarno jako mršava tijela koja izgledaju kao da je riječ o poremećaju u prehrani podigla je mnoge obrve i postavlja puno pitanja. 

Sve se to događa u istom trenutku kad su mnoge Hollywoodske glumice mršavije nego ikad, kad Serena Williams, jedna od najuspješnijih sportašica svih vremena reklamira GLP-1 lijek za mršavljenje i kad se čini da smo opet u eri “skinny is the new rich”. Nismo ovdje da komentiramo ženska tijela, da donosimo zaključke o tome tko kako izgleda ili da ocjenjujemo što je premršavo ili ne. Ali, činjenica je da je teško ne primijetiti da su se beauty standardi opet naglo promijenili. Sav pokret body positivity koji je bio jako aktualan zadnjih nekoliko godina kao da je pao u vodu i više se baš i ne spominje. Ne viđamo više na svakom koraku kampanje koje uključuje plus size modele. Trenutačno se događa potpuna suprotnost i mnogi su zabrinuti za mlade generacije koje će, slično kao mi, odrasti s nerealnim standardima ljepote. 

Nisu jedine i trend je očit

Iako su glumice Wicked filma trenutačno aktualne, otkad su se pojavili lijekovi poput Ozempica, čini se da “nema više isprike” za nemati tijelo koje želite. O toksičnosti takvog razmišljanja ne treba previše razglabati i s čime god se slažete, činjenica je da zdravlje tijela ne može biti optimizirano jednom magičnom tabletom. Koliko god privlačno zvučalo, to je ipak potpuna utopija koja vjerojatno nije dugoročno održiva. 

 

Pisali smo već o povratku 2000-tih u svom punom sjaju i stvarno je teško ne vidjeti kako se povijest ponavlja, samo sad publika ima platformu na kojoj potencijalno može doći do milijunskih pregleda i itekako koristi tu opciju. Čini se da SVI imaju mišljenje i nešto za reći. Na TikToku ima bezbroj videa s komentatorima u njihovim tijelima, kako su “zabrinuti” i sa zabrinutim izrazima lica i pitanjima “što se to događa”.

Nikad nije bilo teže biti mlada osoba s društvenim mrežama

Stvarno se čini da, kad smo mi odrastali, nije bilo toliko komplicirano, a i dalje su te godine osjetljive, prepune hormona, zbunjenosti, pronalaženja svog mjesta u društvu. Danas je sve online i sve se vidi i sve se prati i za sve postoje tisuće drugih koji to rade “bolje”. Izgledaju drugačije (mršavije), imaju više novaca, sretniju obitelj i bolji život. Naravno da to nije istina, ali kad ne znate za odrastanje bez društvenih mreža, teško je shvatiti da neke stvari koje vide nisu stvarne. A čak i uz stalne podsjetnike, teško je to osvijestiti. 

I sad, uslijed Wicked spotlight i svih kontroverzi koje su se oko njega podigle postoji tisuće i tisuće tinejdžerica koje to sve gledaju i uspoređuju se. 

Što napraviti?

Nekako se činilo da ćemo u velikoj 2025. godini biti bolji. Da će mediji biti manje toksični, a društvene mreže uređene tako da se barem pokuša minimizirati loš utjecaj i štetnost. Nažalost, nismo ni blizu. Čak se čini da je gore nego ikad što zapravo ulijeva nadu da ne može gore i da ćemo napokon shvatiti da možemo i moramo bolje. 

Poželjan izgled tijela oduvijek je bio podložan trendovima. I prije tabloida, društvenih mreža i onog što nam se servira iz komercijalne svrhe. Uvijek se znalo “kako bi trebale” izgledati. Kad pogledamo kako bi idealno tijelo trebalo izgledati, uvijek je to bio dominantno jedan tip tijela i izgleda, od načina odijevanja, oblina i šminkanja, zapravo se malo toga promijenilo. Treba pratiti ono što se trenutačno servira kao poželjno. 

S jedne strane, nešto jesmo naučili. Danas postoji glasnija kritika, društvene mreže omogućile su da se čuje više perspektiva i da ljudi javno govore protiv ovakvih, nametnutih, standarda. Svaka viralna objava koja slavi „realno” tijelo ili proziva medijsku industriju je mali otpor. Ali u isto vrijeme, kapitalizam nikad ne miruje. Beauty i wellness industrija uvijek će pronaći način da proda „rješenje” za problem koji je sama stvorila. Nekad je to bila Atkins dijeta i cigarete za smanjenje apetita, danas su to kolagen shotovi, semaglutid injekcije i milijun jedan dostupan tretman koji nas samo čeka da se odlučimo. Razlika je samo u pakiranju.

Fotografije: Pinterest

Teme