PROČITAJ

Rudi Oškera – Pokretanje svog branda je komplicirano i često želiš odustati, ali vrijedi

19. pro
a Business enterpreneuer Food

“Prehrambena industrija je komplicirana. Regulative su opsežne i na puno stvari se treba paziti. Uz sve to zadovoljstvo građenja vlastitog branda, korak po korak donosi veliko zadovoljstvo unatoč svim poteškoćama.”

Rudi Oškera, mladi je poduzetnik koji je 2022. tržištu predstavio novi, domaći brand tjestenina – BroncaOd ideje do realizacije prošlo je nekoliko godina, ali još od fakulteta znao je da ne želi klasični 9 – 5 posao. Oduvijek voli kulinarstvo i želio je ići u tom smjeru. Na putu otkrivanja čime se stvarno želi baviti prošao je od ideje o vlastitom restoranu, do nekih drugih proizvoda, a ljubav prema hrani i poduzetništvu spojio je u proizvodnji tjestenine. Bronca pasta posebna je po brončanim kalupima u kojima se proizvodi. Protiskivanjem kroz brončane kalupe tjestenina dobiva grublju teksturu koja ju čini puno pogodnijom za prianjanje umaka. Brončanu tjesteninu teže je proizvesti od industrijske za koju se klasično koriste kalupi od teflona koji potpuno zaglađuju površinu i omogućuju masovnu proizvodnju.

 

 

 

Rudi Oškera

Kad pričamo o proizvodnom biznisu, prehrambena industrija je poznata kao kompleksna. Kad sad, s odmakom, gledaš na cijeli proces?

Proces je, naravno, bio teži. Iako smo mislili da smo predvidjeli sve korake, putem se pojavilo još bezbroj stvari o kojima nismo razmišljali, a koje je trebalo riješiti. Zapravo, sama proizvodnja tjestenine pokazala se kao najjednostavniji dio procesa. Prehrambena industrija puna je regulativa, postojeći brendovi čvrsto su u svijesti potrošača, naročito kad je riječ o osnovnom proizvodu kao što je tjestenina. Proboj na tržište je dosta izazovan, ali tek smo na početku. Puno naučiš u cijelom procesu, neki planovi se izmijene putem, ali zadovoljstvo imanja vlastitog proizvoda je veliko. 

Od tinejdžerskih dana voliš kulinarstvo. Koliko je to odredilo tvoj put i kako to da nisi otišao u smjeru kuhanja? 

Volim jako kuhati i danas mi je to jedan od najdražih hobija. Ispušni ventil i način na koji obožavam provoditi vrijeme. Dugo sam razmišljao o ideji vlastitog restorana, ali na kraju me, u ovoj fazi života, od toga odvratio sam posao vođenja restorana. Bojao sam se da će mi to umanjiti užitak kuhanja. Tako da sam ipak otišao u proizvodni biznis i razvoj vlastitog branda i nisam požalio. Ne isključujem da ću jednom u budućnosti možda posvetiti još više pažnje kuhanju, ali zasad sam ok s tim da je ovako kako je. 

Tijekom prolaska kroz cijeli ovaj opsežni proces, jesi li osjetio zamor, možda i neku fazu frustracije? 

Ima svakakvih trenutaka i mislim da je to ljudski. Na početku priče, nosi te entuzijazam i uzbuđenje oko toga da će proizvod napokon na police. To je najlakši dio, ali proces je dug i kasnije, ako se, stvari odvijaju sporije od očekivanja može doći do frustracije. Bio sam svjestan da će biti dug proces i zasad sam još u fazi zanosa. 

Koliko god se ne možeš pripremiti na sve što te čeka, treba biti spreman na izmjene planova, prilagodbu i biti ustrajan u tome što želiš postići. Sad smo već godinu dana na tržištu i zadovoljni smo s postignutim tako da je ipak sve malo lakše, što ne znači da je lagano. Kad se pojavi zamor trudim se podsjetiti se da je za sve potrebno vrijeme i zašto sam krenuo. 

 

 

Kada pričamo o tržištu tjestenina, većina ima već unaprijed odabran brand koji kupuju bez nekog razmišljanja. Kako se s tim boriti? Koja je tu strategija? 

Rekao bih da je to možda i najveći izazov kad pričamo o proboju na tržište. Nije lako mijenjati svijest kupcima i to je jedan jako dugotrajan proces koji iziskuje puno ustrajnosti. Nije nam cilj nadmetati se s masovnim brandovima jer je naša tjestenina drugačija. Sam proces izrade je duži i ne težimo tome da ugrožavamo kvalitetu kako bi jednom radili ogromne volumene nauštrb tome. Cilj je postati respektabilan brand u kategoriji specijaliziranih tjestenina. Treba raditi na brandu. Mislim da je tu prvi korak pakiranje i verbalni dio koji treba biti dosljedan na svim kanalima kako bi potencijalni kupci počeli prepoznavati sve aktivnosti branda. Za nas je taj dio odradio branding i dizajn studio – Studio Size . Dobivamo jako dobre komentare oko pakiranja. Ljudi komentiraju da se ističe i da je primjetan na policama što je i bio cilj. Osim pakiranja i cijelog vizualnog identiteta koji nam je jako pomogao – priču treba graditi na kvaliteti samog proizvoda. 

Kada pričamo o tržištu – koliko je zatvoreno i imate li planove za predstavljanje proizvoda u inozemstvu? 

Rekao bih da se naše tržište sve više otvara, ponuda je sve veća i tu stvari idu na bolje. Ipak, to naravno ovisi o kategoriji proizvoda. Kada pogledate police u supermarketima – tu imamo nekoliko vrsta tjestenina koje su, više-manje, godinama prisutne na tržištu uz povremeno pojavljivanje nekog novog brenda. Druga stvar su neki nišni, manji dućani, ali ako pričamo o masovnosti stvari su ipak kompliciranije za manje brendove koji se tek probijaju pa tako i za nas. Ne bih još o planovima za inozemstvo, kojih naravno imamo. Ali, svakako nam je prvotni cilj ostvariti sve što smo si zadali na našem tržištu. A dalje sanjamo veliko i nadamo se proširenju ove priče. 

Kako se nosiš sa stresom i bojiš li se neuspjeha? Što ti se pokazalo najvažnijim u ovom procesu? 

Ima stresnijih dana, ali zasad mislim da se dobro nosim s njima. Puno učim u procesu i na svaki korak se trudim gledati kao na dragocjeno iskustvo. Na neki način si prisiljen prilagoditi se i kako brand raste osjećam da i ja rastem s njim. Nije uvijek jednostavno, ali je u najmanju ruku zanimljivo.Najvažnije je ne odustajati kad se pojavi prepreka i uvijek se truditi naći rješenje. Kad se jedna vrata zatvore treba tražiti drugo rješenje. Pomaže mi što sam strastven oko cijelog procesa, stojimo iza našeg proizvoda i vodi nas vjera da stvarno imamo što ponuditi tržištu. 

Koji su planovi za dalje? 

Trenutno glavni cilj je pozicionirati Broncu kao prepoznatljiv brand u kategoriji u kojoj se nalazimo. Proširiti mjesta gdje proizvod dostupan i proširiti asortiman proizvoda. 

O svemu ostalom ćemo razmišljati putem, kao i dosad. 

 

Fotografije: Marija Gašparović/Studio Size

Teme