Moraju te ljudi znati – ili barem znati ljude koji znaju ljude
Osobni branding ima puno prednosti. To je neupitno. Zapravo – svi imamo osobni brand. To je prva stvar koja ljudima padne na pamet kad nas netko spomene, stvari koje iskoče na Googleu kad nas netko želi provjeriti i sve dobre i manje dobre stvari što (bivši) kolege imaju za reći o nama. Ako funkcioniramo u poslovnom svijetu teško je izbjeći stvaranje određenog imidža i ne bi to ni trebali.
Kažu da je važnije koje ljude znaš i koliko ih znaš nego kako radiš.
Stručnjaci za osobni branding
Činjenica je da raste broj stručnjaka koji nude usluge osobnog brandinga. Kako pisati postove na LinkedInu, kako formulirati rečenice, što reći i na koji način zapakirati što govorimo. Postoji sve više ljudi koji naplaćuju svoje usluge u području osobnog brandinga. Dosta nova pozicija i kreativan način predstavljanja stručnosti i prodaje samopromocije. Ne ulazeći u to koliki broj njih su stvarno stručnjaci, a koliki broj pokušava jahati na valu koji se trenutno događa činjenica je da je količina ovakvih postova u ogromnom porastu.
Pa tako, u moru savjeta postoji – upsell, downsell, stand-on-one-hand sell, mastermind i ostali nazivi koji svi prodaju istu stvar – kako se prodati. Ovisno u kojem si karijernom dijelu, što želiš postići i koliko jakim želiš napraviti osobni brand – tu uslugu iz lepeze biraš.
Nije svima ugodno izlagati se na takav način
Velikom broju ljudi je teško pisati o sebi. Teško im se pojavljivati u interakcijama koje im nisu prirodne, naročito ako znaju da to rade zbog vlastite koristi – prodaje. O prodaji se reklo sve što se moglo reći. Prodaja je za sve poslove krajnji cilj i samim time je jedan od najvažnijih kotačića u lancu svakog posla. Ali, postoji velika razlika između prodavanja proizvoda i prodavanja sebe. Stvoriti ime može imati velike benefite – osigurati bolje pozicije, veću plaću i bolje prilike. Može pomoći kod pokretanja ili unapređivanja vlastitog posla. Ljudi vole povezati proizvod ili uslugu sa stvarnom osobom i dokazano će prije platiti nekome kome osobno vjeruju i za koga su već čuli.
Danas kad imamo sve alate i platforme za to napraviti možda je šteta to ne iskoristiti.
Pa ipak, nedavno sam u razgovoru s jednim ostvarenim, uspješnim, čak i nagrađivanim stručnjakom pričala o tome kako već tjednima sjedi iznad LinkedIn posta u kojem bi htio reći nešto o projektima na kojima je radio, uspjesima koje je postigao i sebi. I iako mu je veći dio posla dijeljenje svojih rješenja sa svojom publikom – kad je došlo do dijeljenja sebe kao pojedinca bilo mu je jako teško. Teško i nelagodno. Jer, to na kraju dana, većini nije dio posla.
Koliko je nužno?
U moru prilika, osobnog brandiranja i imena koja su nam poznata bez da smo sigurni što točno rade – posao sam za sebe sve manje priča.
Ako to nije nešto što želimo, ne moraju svi odmah znati naše ime – dogodit će se samo od sebe ako je rad dovoljno kvalitetan. I nema ništa loše u tome prvo raditi na osobnom brandu i očekivati da će to donijeti neke prilike. Za neke je veliki pritisak, za neke dolazi prirodno i uživaju u pažnji koji dobivaju.
Ali postoji više od slike koju imamo online. Postoji offline svijet u kojem je građenje odnosa, ugleda i prepoznatljivosti sporo, ali ne znači da se ne računa i da ne vrijedi.
Bez pritiska samo – obavljeni posao, stručnost i pouzdanost oduvijek pričaju sami za sebe.
Fotografije: Unsplash.com