Koliko je samo tema koje smo normalizirali, a koje nismo trebali. Nekako ispada da puno stvari s kojima se kao žene nosimo, svakog mjeseca, svakog dana ili u određenim životnim fazama društvo jednostavno ne poklanja dovoljno pažnje i prilike za otvoren razgovor.
Otvaranje korisnih i često zanemarenih tema
Ovaj tjedan od ponedjeljak do srijeda imali smo priliku sudjelovati u jednom inspirativnom, ali prije svega korisnom retreatu u organizaciji Petala. Osim predivnog druženja u novotvorenom Maškovića Han; heritage hotelu, bavile smo se važnim temama. Tamo nas je okupio Petal – domaći brend za žensku intimnu njegu tijela kojeg je pokrenula Zadranka Petra Maričić. Po struci enolog Petra je svoje znanje o kozmetici i sastojcima izbrusila tako što je završila tečaj fitoaromaterapeuta u trajanju od godine dana i odlučila se na pokretanje vlastite priče koja se manifestirala nastankom Petala.
Petal prije svega ima za cilj olakšati ženama intimnu njegu pa tako u svojem asortimanu imaju u ponudi dva proizvoda – pjenicu i serum, svaki sa svojom svrhom.
S druge strane, Petra za cilj ima i normalizaciju razgovora o ženskoj intimnoj njezi i cijelom dijapazonu problematike s kojima se susrećemo, a zapravo ne znamo gdje bismo našle rješenje. Razgovarali smo i o trudnoćama i porodu koji sami po sebi nose sasvim druga stanja, ali i o intimnim odnosima i zašto je došlo do toga da su sve ove teme, nažalost i dalje tabu u našem društvu.
Ideja za brend
Kako to najčešće biva, neke ideje nastaju kao rješenje za vlastite probleme. Tako nam je Petra ispričala da je ideja o Petalu nastala sasvim spontano – na jednoj djevojačkoj večeri kad je u razgovoru sa svojim prijateljicama o raznoraznim upalama, povratku istih i kako često razmišljamo “ma to je normalno.” Ali, zapravo nije normalno i Petra je odlučila pomoći ženama i dati svoj doprinos u rješavanju problema koji nas prate.
U Hrvatskoj je tako postala predvodnica i zapravo pionirka u proizvodima za intimnu njegu. Naglasak je na pomno odabranim sastojcima koji su osmišljani tako da odgovaraju baš svakoj ženi, bez iritabilnih sastojaka ostavljajući osjećaj nježnosti i čistoće.
Stigma i sram koji trebaju prestati
Pa je tako nevjerojatna činjenica da većina žena zapravo ne zna kako se pravilno peru i njeguju intimni dijelovi tijela, ali ono što je posebno zabrinjavajuće u svemu je i da se doktorski savjeti znaju razlikovati i tako često ostajemo zbunjene i tapkamo u mraku. U razgovorima s desetak drugih žena smo naučili da baš svaka ima neku svoju priču i situaciju s kojom se nosila. Svaka od nas, ovisno o životnoj fazi susrela se ili će se, nažalost tek susreti s nekim oblikom problematike ženskog intimnog zdravlja i/ili reproduktivnog sustava. Zbunjenost oko prve menstruacije, menopauza, problemi sa začećem, gubici trudnoće ili neočekivana stanja nastala nakon poroda – sve je to realnost tolikog broja nas. A i dalje se premalo priča. Provjerene i dovoljno raširene Informacije gotovo da i ne postoje. A, ako se i priča često je u rukavicama i bez konkretnog dijeljenja vlastitih iskustava. Upravo zato smatramo da je Petal jedan od najznačajnijih brendova koji se pojavio, a vezan je uz žensku njegu. Jer, ako se ne pobrinemo same za sebe – teško možemo očekivati da će nam uvijek drugi naći rješenja, čak i oni od kojih bismo to s pravom očekivale. Super su maske za lice, kreme i serumi, svi volimo izgledati lijepo izvana, ali gdje bi nam bio kraj kad bi se tako njegovale i iznutra, a ne stavljali najveći naglasak na ono što se prvo vidi.
Fotografije: Karlo Pavlić, Hub7 studio