PROČITAJ

Zašto je žensko intimno zdravlje i dalje tabu?

08. svi
a

Koliko je samo tema koje smo normalizirali, a koje nismo trebali. Nekako ispada da puno stvari s kojima se kao žene nosimo, svakog mjeseca, svakog dana ili u određenim životnim fazama društvo jednostavno ne poklanja dovoljno pažnje i prilike za otvoren razgovor. 

Otvaranje korisnih i često zanemarenih tema

Ovaj tjedan od ponedjeljak do srijeda imali smo priliku sudjelovati u jednom inspirativnom, ali prije svega korisnom retreatu u organizaciji Petala. Osim predivnog druženja u novotvorenom Maškovića Han; heritage hotelu, bavile smo se važnim temama. Tamo nas je okupio Petal – domaći brend za žensku intimnu njegu tijela kojeg je pokrenula Zadranka Petra Maričić. Po struci enolog Petra je svoje znanje o kozmetici i sastojcima izbrusila tako što je završila tečaj fitoaromaterapeuta u trajanju od godine dana i odlučila se na pokretanje vlastite priče koja se manifestirala nastankom Petala. 

Petal prije svega ima za cilj olakšati ženama intimnu njegu pa tako u svojem asortimanu imaju u ponudi dva proizvoda – pjenicu i serum, svaki sa svojom svrhom. 

 

S druge strane, Petra za cilj ima i normalizaciju razgovora o ženskoj intimnoj njezi i cijelom dijapazonu problematike s kojima se susrećemo, a zapravo ne znamo gdje bismo našle rješenje. Razgovarali smo i o trudnoćama i porodu koji sami po sebi nose sasvim druga stanja, ali i o intimnim odnosima i zašto je došlo do toga da su sve ove teme, nažalost i dalje tabu u našem društvu. 

Ideja za brend 

Kako to najčešće biva, neke ideje nastaju kao rješenje za vlastite probleme. Tako nam je Petra ispričala da je ideja o Petalu nastala sasvim spontano –  na jednoj djevojačkoj večeri kad je u razgovoru sa svojim prijateljicama o raznoraznim upalama, povratku istih i kako često razmišljamo “ma to je normalno.” Ali, zapravo nije normalno i Petra je odlučila pomoći ženama i dati svoj doprinos u rješavanju problema koji nas prate. 

U Hrvatskoj je tako postala predvodnica i zapravo pionirka u proizvodima za intimnu njegu. Naglasak je na pomno odabranim sastojcima koji su osmišljani tako da odgovaraju baš svakoj ženi, bez iritabilnih sastojaka ostavljajući osjećaj nježnosti i čistoće. 

Stigma i sram koji trebaju prestati

 

 

“Šuti i trpi” filozofija mora prestati baš kao i kratkoročna rješenja kojima samo liječimo simptome bez pravilne njege koja nam je potrebna baš svaki dan. Savjeti naših baka koji su se možda proširili pa ih tako uzimamo zdravo za gotovo često nas koštaju problema koje navučemo na sebe i ne pronalazimo rješenja ni sluh za iste.

Pa je tako nevjerojatna činjenica da većina žena zapravo ne zna kako se pravilno peru i njeguju intimni dijelovi tijela, ali ono što je posebno zabrinjavajuće u svemu je i da se doktorski savjeti znaju razlikovati i tako često ostajemo zbunjene i tapkamo u mraku. U razgovorima s desetak drugih žena smo naučili da baš svaka ima neku svoju priču i situaciju s kojom se nosila. Svaka od nas, ovisno o životnoj fazi susrela se ili će se, nažalost tek susreti s nekim oblikom problematike ženskog intimnog zdravlja i/ili reproduktivnog sustava. Zbunjenost oko prve menstruacije, menopauza, problemi sa začećem, gubici trudnoće ili neočekivana stanja nastala nakon poroda – sve je to realnost tolikog broja nas. A i dalje se premalo priča. Provjerene i dovoljno raširene Informacije gotovo da i ne postoje. A, ako se i priča često je u rukavicama i bez konkretnog dijeljenja vlastitih iskustava. Upravo zato smatramo da je Petal jedan od najznačajnijih brendova koji se pojavio, a vezan je uz žensku njegu. Jer, ako se ne pobrinemo same za sebe – teško možemo očekivati da će nam uvijek drugi naći rješenja, čak i oni od kojih bismo to s pravom očekivale. Super su maske za lice, kreme i serumi, svi volimo izgledati lijepo izvana, ali gdje bi nam bio kraj kad bi se tako njegovale i iznutra, a ne stavljali najveći naglasak na ono što se prvo vidi. 

 

Fotografije: Karlo Pavlić, Hub7 studio

Teme