Prema prognozama UN-ove turističke agencije, globalni turizam na kraju 2024. dosegnuo je razinu prije pandemije, a sad imamo i naznake rasta u odnosu na 2019. godinu. Unatoč geopolitičkim napetostima, gospodarskoj neizvjesnosti i ekstremnim vremenskim uvjetima izgleda da želja za putovanjima ne prolazi.
Iako su putovanja dosegnula dugoželjenu razinu iz 2024., taj rast ipak nije bio linearan. Neke su zemlje iz njega izlazile sporije, neke brže. Ali kako god bilo, vratili smo se na “staro”. Pa ipak posljedice one daleke 2020. Godine su utjecale na trendove putovanja i što od njih želimo. Objavljena je lista predviđanja za trendove za 2025. Godinu i ima svega – od još veće potražnje za prirodom do AI-a.
Trendovi destinacija za 2025. godinu
Putovanja izvan sezone
Već prošle godine sve češći toplinski valovi natjerali su nas da razmišljamo o posjetama nekim destinacijama i izvan sezone. Između 2023. i 2024. godine, British Airways Holidays zabilježio je dvostruko više pretraživanja za svibanj i lipanj u usporedbi s ljetnim mjesecima, dok je 45% ispitanih najavilo veći interes za putovanja izvan glavne sezone u 2025. godini. Prema podacima Europske komisije za turizam, 73% Europljana planira putovati između listopada 2024. i ožujka 2025., što je povećanje od 6% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Osim izbjegavanja gužvi, razlog za ovaj trend je i niža cijena – putovanja izvan sezone znatno su povoljnija.
Alternativne destinacije (lokacijski duplići)
Trend „lokacijskih duplića“ postao je popularan na društvenim mrežama, posebno na TikToku, gdje korisnici dijele jeftinije i manje gužvovite alternative poznatim destinacijama. (Pisali smo o njima i ovdje.) Na primjer, grčki otok Paros postao je zamjena za Santorini. TikTok trendovi također su istaknuli Albaniju kao alternativu Grčkoj. Dakle, nastavlja se trend potražnje manjih gužvi i jeftinijih destinacija.