PROČITAJ

Kako izgledaju trendovi za putovanja u 2025.? Puno prirode, lokacijski duplići i AI

05. sij
a travel

Prema prognozama UN-ove turističke agencije, globalni turizam na kraju 2024. dosegnuo je razinu prije pandemije, a sad imamo i naznake rasta u odnosu na 2019. godinu. Unatoč geopolitičkim napetostima, gospodarskoj neizvjesnosti i ekstremnim vremenskim uvjetima izgleda da želja za putovanjima ne prolazi. 

Iako su putovanja dosegnula dugoželjenu razinu iz 2024., taj rast ipak nije bio linearan. Neke su zemlje iz njega izlazile sporije, neke brže. Ali kako god bilo, vratili smo se na “staro”. Pa ipak posljedice one daleke 2020. Godine su utjecale na trendove putovanja i što od njih želimo. Objavljena je lista predviđanja za trendove za 2025. Godinu i ima svega – od još veće potražnje za prirodom do AI-a. 

Trendovi destinacija za 2025. godinu

Putovanja izvan sezone
Već prošle godine sve češći toplinski valovi natjerali su nas da razmišljamo o posjetama nekim destinacijama i izvan sezone. Između 2023. i 2024. godine, British Airways Holidays zabilježio je dvostruko više pretraživanja za svibanj i lipanj u usporedbi s ljetnim mjesecima, dok je 45% ispitanih najavilo veći interes za putovanja izvan glavne sezone u 2025. godini. Prema podacima Europske komisije za turizam, 73% Europljana planira putovati između listopada 2024. i ožujka 2025., što je povećanje od 6% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Osim izbjegavanja gužvi, razlog za ovaj trend je i niža cijena – putovanja izvan sezone znatno su povoljnija.

Alternativne destinacije (lokacijski duplići)
Trend „lokacijskih duplića“ postao je popularan na društvenim mrežama, posebno na TikToku, gdje korisnici dijele jeftinije i manje gužvovite alternative poznatim destinacijama. (Pisali smo o njima i ovdje.) Na primjer, grčki otok Paros postao je zamjena za Santorini. TikTok trendovi također su istaknuli Albaniju kao alternativu Grčkoj. Dakle, nastavlja se trend potražnje manjih gužvi i jeftinijih destinacija. 

Frontier turizam
Ljubav prema prirodi i otvorenim prostorima nastavlja se i u 2025. godini. Koncept „frontier turizma“ – istraživanje udaljenih, netaknutih lokacija – postaje sve privlačniji. Inspirirani serijama poput Yellowstone, putnici sve više biraju avanture poput jahanja, kampiranja pod zvijezdama i druženja uz logorsku vatru. Dakle, vestern se vraća. 

Trendovi smještaja za 2025. godinu

Pretplate kao opcija za one koji putuju često
Kao što pretplate danas dominiraju našim svakodnevnim životom, od glazbe do prijevoza, hoteli sve više nude slične opcije. Tako programi pružaju članovima povlastice poput nadogradnji soba, besplatnih usluga i popusta za mjesečnu ili godišnju pretplatu.

 

Trendovi u tehnologiji za 2025. godinu

Umjetna inteligencija (AI)
AI je, očekivano, tehnologija koja će najviše utjecati na putovanja u 2025. Godini i teško je predvidjeti gdje će nas to točno odvesti. AI je već preuzeo funkcije poput automatizacije procesa i izrade personaliziranih itinerera, ali sigurno će biti i sve veći dio iskustava koja nam dolaze. 

Ljudi već naveliko koriste modele poput ChatGPT-a kao virtualne asistente. “Možete unijeti: ‘Sljedeći tjedan sam u Rimu, boravim u ovom dijelu grada, volim ovakve aktivnosti’ — i dobiti gotov plan putovanja,” AI također može predložiti događaje koji se odvijaju tijekom putnikova boravka. Očekuje se i da će tehnologija poput Flyra, koja koristi AI za dinamičko određivanje cijena u zrakoplovstvu, pojednostaviti proces rezervacija i potencijalno smanjiti troškove. Međutim, rizik od prijevara ostaje izazov.

Teme