PROČITAJ

Kako gen Z mijenja beauty industriju

28. lis
a beauty

Toliko se piše o gen Z da smo dobili dojam da je riječ o nekoj misterioznoj vrsti koja kao da nije s ove planete. To je, naravno, daleko od istine, ali činjenica je da mijenjaju dosad utabane stvari. 

Beauty industrija vs. gen Z

I dok u medije izlaze pomalo zastrašujuće stvari kao što su Sephora kids – curice od deset godina koje kupuju retinole ili imaju skin care od desert koraka. Tu je i trend naručivanja šminkerice za prvi dan škole gdje petnaestogodišnjakinje prvi dan škole odlaze s full make upon. Ali, to su sve ekstremi i to je, realno, sve u Americi. I kad vidimo takve stvari, čini nam se da su stvari u beauty svijetu gore nego ikad – ali to bi bilo daleko od istine.

Beauty industrija je, kao što nam je već svima poznato, najbrže rastuća industrija na tržištu. Svaki mjesec se pojavi ogroman broj novih brandova, a novi proizvodi postojećih se također izmjenjuju na (pre)brzoj bazi da bi mogli pratiti. 

I često si pomislimo ako mi, u tridesetima osjećamo pritisak nametnutih standards – kako je baš jako mladim curama koje možda nemaju jasno formiranu sliku o sebi i još više nesigurnosti? 


Pa, kad usporedimo dva kontrasta koja smo gore naveli s realnošću - zapravo se nose jako dobro. Veliki broj gen Z generacije prihvatio je prirodni izgled bez potrebe za naglašavanjem savršenstva. Pa im je tako uobičajeno izaći van s flasterima za prištiće, dobro si izgledaju s prištićima, nose udobnu, široku odjeću i s ponosom pokazuju aparatić za zube.

Ako se nas pita, to je veliki korak prema naprijed. Kako ih već nazivaju buntovnima. Pokazuju to i najstrašnijoj stvari od svih – standardima ljepote koje je nemoguće ispuniti bez obzira tko ste. 

Više očekivanja od sastojaka, ali i načinu rada brenda

Osim toga da krema radi svoj posao – što je drugo bilo važno? Jako dugo baš ništa. Nitko to nije propitkivao i nitko nije ni htio propitkivati. S gen Z situacija je bitno drugačija. Njima je stvarno koje sastojke stavljaju na svoju kožu, ali i kako ti sastojci utječu na okoliš – postoji li možda neko bolje rješenje. 

Osviješteni su na način koji je donedavno bio dosta stran. Toliko su strogi prilikom izbora da su spremni potrošiti velike količine novaca za sve ono što traže od brenda. 

Prema podacima Nanoa, potražnja za beauty proizvodima porasla je za 20% u usporedbi prvog tromjesečja 2023. s istim razdobljem 2022. godine. Statista navodi kako pripadnici Gen Z-a u prosjeku godišnje troše više od 2000 dolara na beauty proizvode.

Međutim, uz sav taj entuzijazam dolazi i jedna negativna strana – sve više opterećuju svoje budžete, a neki čak ulaze i u dugove. Dakle, i teže je i lakše prodati. Ako nađu brend koji im se sviđa i još se podudara s njihovim vrijednostima – spremni su izdvojiti ozbiljne novce na te proizvode. 



Pritisak sa svih strana

Društveni pritisak također igra veliku ulogu u troškovima Generacije Z kada je riječ o ljepoti. Ova generacija odrasta u svijetu gdje je izgled usko povezan s uspjehom i društvenim prihvaćanjem. Pritisak da se izgleda na određeni način nije nov, ali se pojačao s pojavom društvenih mreža. Generacija Z je svjesna važnosti dotjeranosti i atraktivnosti, kako online, tako i offline, što ih potiče na ulaganje u razne beauty proizvode – od šminke i njege kože do njege kose i uređivanja.

Nikad nije bilo toliko utjecaja, toliko savjeta i toliko oprečnih mišljenja o tome što treba raditi sa svojom kožom, kosom i izgledom. 

Čini se da, uz sve, dolazi lagani bunt prema savršenom – ili se možda samo tako čini. 

 

Fotografije: Pinterest



Teme