PROČITAJ

Koliko je tihi luksuz stvarno tih

02. sij
a

Tihi luksuz je trend koji vraća povratak jednostavnosti. Na prvu. Nema prevelikog isticanja brendova, nema prevelikog isticanja, ali ono što iskače je jedna riječ – skupo. 

Nije novi trend

Tihi luksuz pojavio se davno, a prije par mjeseci do godine dana postao je trend koji je preplavio sve što gledamo – ilitiga društvene mreže. Ideja je da ne treba pokazivati odmah koliko novaca imamo stavljajući sve skupe brendove na sebe – isticanje loga nije poželjno. Nego “se vratiti korijenima” i onome što je stvarno bitno. Zapravo tihi luksuz je povratak modi kakva je nekad bila. Pa je tako u nekim davnijim vremenima naglasak bio na kvaliteti kroja, materijala i dugotrajnosti. Trendovi su bili sporiji i napravljeni su da bi trajali. Ali, to sve nije ništa novo. Tihi luksuz, bio je i ostao trend koji nije lako pratiti. 

 

Fast fashion i tihi luksuz

Širenjem svijesti o štetnosti modne industrije i utjecaju na okoliš, počela se promovirati ideja kupovanja manje, ali kvalitenijih komada odjeće. Super trend koji nije još zaživio i teško da će uskoro uz svu ponudu fast fashion-a, akcija, black friday-a i privlačnih i pristupačnih komada. Ali, stvari se polako (jako polako) pomiču. I uslijed cijele te modne mini revolucije imamo izmjenu trendova online. Jedan od njih je i tihi luksuz koji ima više varijacija. Jedna od najpoznatijih je “old money” koji je ovo ljeto bio sve prisutan. Govoreći skroz subjektivno, stilski nam se oba trenda sviđaju. Jednostavne linije, boje i krojevi koji djeluju nepretenciozno i, naravno, skupo. 

Čini se kako bi se osvijestili o štetnosti modne industrije zapravo trebamo postati svjesni da je druga prihvatljiva opcija luksuz, ali tihi. 

 

Dostupnost

Kada pričamo o trendovima ili stilu – dostupnost je riječ koja ima dvostruko značenje. S jedne strane, otkad je moda postala dostupn(ij)a svima ljudi su počeli više kupovati, trošiti i htjeti. Otkad se trendovi mijenjaju na tjednoj bazi, doslovno svaki utorak i petak u Zaru stiže nova kolekcija, postao je imperativ to pratiti. Tako neizbježno dolazi do toga da puno ljudi nosi iste komade i da na cesti viđamo slično odjevene ljude. S drudge strane, dostupnost može imati i negativnu konotaciju. Ako svi to mogu imati – onda ne želim. Tako su neke poznate torbe postale ikone i imale listu čekanja od par godina, jer ih nije mogao svatko nabaviti. 

 

Kada pričamo o tihom luksuzu, zapravo pričamo o životu. To je jedan životni stil u kojem se ne treba pokazivati koliko zapravo imaš. Ali, ono što je važno, je da imaš. I to se jasno vidi.

Pa samim time, praćenje tog jednostavnog i pročišćenog trenda izgleda puno drugačije. Jer, predstavnici ovog trenda žive taj tihi luksuz, na jedan dosta glasan način. Pa je osim prekrasnog stila tu i sadržaj o životnom stilu koji si većina ljudi ipak ne može priuštiti. Ostaje gledanje onoga što se može rekreirati iz tog života – a to je odjeća. Samo ne baš ta, ali dovoljno blizu. 

 

Trend koji je tu da ostane

Nekoliko desetaka članaka dnevno o novom trendu na tik toku. Zanimljivo je pročitati, vidjeti – inspirirati se. I, iako svjesni da je nemoguće pratiti sve, ponekad se pojavi osjećaj propuštanja. Izmjena trendova na kraju dana, dolazi iz konzumerizma. Mora se mijenjati, vrtiti i ne biti jednak. I upravo se kod ovakvih ekstrema trend tihog luksuza pokazao kao pametno rješenje. Jendostavni, bezvremenski komadi koji mogu trajati godinama. Važno je samo da su kvalitetni i da odaju dojam luksuza. Ali, kad se taj trend prelije na cjelokupni životni stil i postane pritisak onda je možda više od bezazlenog trenda. Ostaje vidjeti hoće li se zadržati i u ovoj, novoj godini. 

 

Fotografije: Unsplash

 

Teme