Znamo sigurno tko ne profitira od filozofije vječne mladosti i svega što je za to potrebno.
Stvar je ista, samo drugačije zvuči
To da se ženska vrijednost u očima široke mase smanjuje s godinama nije ništa novo i postoji zapravo koliko i same žene. Prije se vrijednost smanjivala kad rodi svu planiranu djecu dok je danas na popis dodano još nekoliko stvari.
Svatko ima svoju definiciju gledanja na stvari i što znači uspjeh za žene – dokad vrijedimo i dokad smo poželjne. Barem tako kažu svi revni komentatori ispod članaka koji uključuju bilo što o ženama iznad njima prihvatljive životne dobi.
Unatoč tome, danas u 2024. Situacija je ipak bitno drugačija i možda po prvi put u povijesti žene otkrivaju svoju vrijednost i bez konstantnog odobravanja vanjskog svijeta i imaginarne publike. Ali, ono što je ostalo isto, samo možda drugačije zvuči, je da je izgled ono što je na cijeni – točnije što mlađi izgled. Čak i uz nekolicinu globalno poznatih žena koje ruše predrasude i popularnost im je narasla s godinama – i one su izložene kritikama i komentarima samo zbog – godina.
Nikad veća zarada
Da se odmah izjasnimo – nemamo apsolutno ništa protiv estetskih operacija. Čak ni nećemo reći “dok su umjerene”. Nemamo ništa protiv i neka svatko radi što god želi, u kojoj god mjeri želi.
Prema detaljnom istraživanju Exploding topicsa, social media, prije svega Instagram u TikTok vrijede 7,7 bilijuna u oglašavanju godišnje i predviđanja su samo daljnji rast u budućnosti.
Nisko samopouzdanje žena kad je izgled u pitanju?
Nije tajna da društvo postavlja puno teško održivih standarda pred žene koje je gotovo pa nemoguće sve ispuniti. Bilo da se radi o stalno mijenjajućim standardima ljepote ili osobinama ličnosti, društvene norme nametnute ženama bitno utječu na samopouzdanje čak i ako nismo toga sasvim svjesne i mislimo da ne utječe na nas. Ali, podsvjesne poruke i očekivanja definitivno ostanu negdje u nama.
Izloženost konstantnoj detaljnoj analizi i kritici starenja, debljanja, rađanja/ ne rađanja – zapravo više manje svega što se odlučimo (ne)raditi. Izgled je često u prvom planu kada je u pitanju vrijednost žene u društvu, i kada ne odgovaraju tipičnim standardima ljepote ili nisu sigurne u sebe, to može utjecati na validaciju koju dobivamo, pa čak i poslovne prilike.
Postoji norma da žene trebaju biti ženstvene i pasivne. Kada te stereotipne osobine ne odražavaju tko je žena zapravo, može se osjećati kao da ne pripada. Kada žene ne odgovaraju društvenoj normi da budu nježne i ženstvene, mogu biti tretirane kao nevidljive ili degradirane.
Nije tajna što su društvene mreže napravile ženskom samopouzdanju. Ljudi mogu postati opsjednuti time hoće li njihovi objavljeni sadržaji dobiti lajkove ili pregleda od drugih.
Žene imaju tendenciju strogo suditi o sebi kada se uspoređuju s izgledom, vezama, popularnošću ili financijskim i materijalnim statusom drugih žena. Počinju kritizirati sebe i svoj život jer osjećaju da ne mogu parirati uspjehu ili ljepoti drugih.
Porast jedne industrije dovodi do lančane reakcije
Trenutno se Americi već neko duže vrijeme zapravo događa trend Ozempica. Ako slučajno niste čuli, za što je mala vjerojatnost – riječ je o lijeku za dijabetes koji posljedično dovodi do gubitka težine. Kad se to otkrilo – lijek je svoju pravu slavu stekao za ono za što nije napravljen, ni preporučen – naravno riječ je o mršavljenju. Ali, nuspojava tog lijeka (kad pričamo o izgledu, o upitnim stranama tog lijeka za zdravlje ako nemamo dijabetes ne moramo ulaziti) je nešto što se zove “Ozempic face” ilitiga ispijeno Ozempic lice. I do čega to dovodi? Naravno ne do prestanka uzimanja lijeka u krive svrhe nego, naravno. Dovodi do porasta broja zahvata koji uključuju korekcije koje podižu tonus kože lice – jednostavnije rečeno filera za lice koji “popravljaju tonus ispijenog Ozempic lica.
Iako je ovaj trend poprilično ekstreman i zasad ipak većinom rezerviran za Ameriku, činjenica je da se konstantnim pokušajima držanja mladosti zarađuje jako ozbiljan novac. I da, nažalost, nikad ne možemo pobijediti ni imati sve što bi trebali da dođemo do tog savršenstva.
Fotografije: Pinterest