PROČITAJ

Može li se danas uopće stvoriti novi kultni beauty proizvod?

30. lis
a beauty

Kultni proizvodi u beauty industriji zauzimaju posebno mjesto – oni proizvodi kojima se uvijek vraćamo, proizvodi koji su preživjeli test vremena i izdržali stalne promjene trendova i dalje su lideri i najčešće odabrani. Ali, u današnjem (pre)brzom i stalno promjenjivom svijetu ljepote, može li novi proizvod zaista doseći takav status? S obzirom na ubrzani razvoj tehnologije, evoluciju tržišta, stalne inovacije i nove brendove – put prema stvaranju kultnog statusa postaje složeniji nego ikada prije.

Inovacija i pitanje lojalnosti

Jedan od najvažnijih izazova za stvaranje kultnog proizvoda danas je nevjerojatno brz tempo inovacija u kozmetičkoj industriji. Prije samo desetak godina, kozmetički proizvodi na tržištu bili su ograničeniji, a ljudi su često koristili jedan proizvod godinama. Današnji potrošači, svakodnevno svjedoče novim formulama i inovacijama – od promjena u sastojcima poput hijaluronske kiseline i peptida do high-tech uređaja za njegu kože. Pa nam je tako postalo normalno hodati s led robotskim maskama na licu. Brendovi sada koriste umjetnu inteligenciju za personalizaciju proizvoda, omogućujući korisnicima da dobiju formulacije specifično prilagođene njihovim potrebama.



Ali, baš kao što brzo nastaju novi proizvodi, jednako se brzo pojavljuju i novi trendovi. Mijenjanje rutine postalo je stvar očekivanja, a uz beskonačne mogućnosti lako je izgubiti lojalnost prema jednom proizvodu. Potrošači su znatiželjni, informirani i voljni isprobavati nove stvari. Ova konstantna dinamika otežava pojedinim proizvodima da postignu kultni status jer ne ostaju dovoljno dugo u fokusu javnosti.

Društvene mreže: Popularnost ili prolazni trend?

Društvene mreže, osobito platforme poput Instagrama i TikToka, radikalno su promijenile način na koji se trendovi formiraju, brže nego ikada prije. Danas se popularnost proizvoda često temelji na viralnim izazovima, recenzijama influencera i masovnim preporukama korisnika na društvenim mrežama. Prije su proizvodi do kultnog statusa dolazili putem usmenih preporuka i dugotrajne reputacije, dok se danas često sve događa u nekoliko klikova i, još češće, nestaje jednako brzo kako se pojavilo.

Društvene mreže mogu pomoći novim proizvodima da postignu kratkotrajnu popularnost, no pitanje je koliko je ta popularnost održiva. Kultni proizvodi su oni kojima se vraćamo, a društvene mreže često potiču kratkotrajno korištenje proizvoda, stvarajući prostor za sljedeću senzaciju prije nego što su potrošači imali priliku stvoriti dugotrajnu vezu s određenim proizvodom.

Snaga autentičnosti i priče iza brenda

Ipak, neki brendovi uspijevaju zadržati svoju privlačnost zahvaljujući autentičnim pričama i vrijednostima. Kultni proizvodi često nose snažnu priču ili su povezani s vizijom brenda koju potrošači prepoznaju i podržavaju. U vremenu kada su korisnici izrazito osjetljivi na održivost i transparentnost, oni su skloniji vezivanju uz brendove koji dijele iste vrijednosti. Na primjer, brendovi poput Fenty Beauty, koji promoviraju inkluzivnost, uspjeli su postići gotovo kultni status ne samo zbog kvalitete proizvoda, već i zbog vrijednosti koje predstavljaju.



Brendovi koji ulažu u priču iza svojih proizvoda i koji su transparentni o svom pristupu često su oni kojima se ljudi vraćaju i kojima ostaju vjerni, ali koliko dugo?

Održivost i transparentnost je novi standard

Održivost i transparentnost nisu samo trendovi; oni su postali temeljna očekivanja potrošača. U svijetu u kojemu je sve veći naglasak na ekološkoj svijesti i društvenoj odgovornosti, brendovi koji ne zadovoljavaju ove standarde teško da će postići kultni status. Mnogi potrošači danas žele znati sve o proizvodima koje koriste – od izvora sastojaka do toga koliko su ti proizvodi ekološki prihvatljivi.

Kultni proizvodi poput Kiehl’s Ultra Facial Creama ili Drunk Elephant seruma postali su prepoznatljivi i zbog svoje kvalitete, ali i zbog etičkog i održivog pristupa u proizvodnji. Este Lauder night repair serum teško je usporediti s bilo čim drugim. Brendovi koji ulažu u čistu ljepotu, minimaliziraju otpad i koriste reciklirane materijale, imaju puno veću šansu da zadobiju povjerenje potrošača i time postignu kultni status.

Je li kultni proizvod moguć?

Za razliku od prošlosti kada je kvalitetan proizvod bio dovoljan, danas brendovi moraju raditi mnogo više – ispuniti očekivanja potrošača u pogledu personalizacije, održivosti i transparentnosti te izgraditi autentičnu priču. S obzirom na to da su potrošači sve informiraniji i da očekuju više od proizvoda koji koriste, samo oni brendovi koji uspješno povezuju inovacije, etičnost i vrijednosti mogu se nadati da će neki od njihovih proizvoda postati kultni klasici.

Kultni proizvod u današnjoj industriji ljepote možda izgleda drugačije nego prije, no i dalje ima moć – jer kada proizvod zadovolji sve te kriterije, postaje više od trenda i dobiva mjesto u stalnoj postavi beauty rituala svojih korisnika.


Fotografije: Pinterest

Teme