PROČITAJ

Kako je Odd Muse postao pokret, puno veći od modnog brenda

03. stu
a bizz fashion

Odd Muse je britanski modni brend koji se u kratkom roku pretvorio u senzaciju, posebno među ljubiteljima minimalističkog luksuza i sofisticiranog dizajna. Osnivačica Aimee Smale lansirala je Odd Muse 2021. godine, kada je primijetila da tržištu nedostaje luksuzne mode koja bi bila funkcionalna, elegantna i, što je najvažnije – pristupačna. Njena vizija bila je jednostavna, ali hrabra: kreirati odjeću koja izgleda luksuzno i nije rezervirana samo za posebne evente.

Ideja nastala uvodom u tržište

Prije svega, ova priča je posebna po tome što je osnivačica brenda je u trenutku osnivanja imala samo 22 godine i cijelu svoju ušteđevinu od 12 tisuća funti je uložila u brend Odd Muse. Prije toga radila je za mega uspješni Asos i nije bila zadovoljna što se njene ideje jednostavno nisu mogle čuti – što bez obzira koliko dobro razumjela i obavljala posao – nije dobivala priliku da se stvarno istakne. Uz to, u vrijeme korone, trebao joj je odmak i skočila je – bez ikakvog iskustva kako se vodi uspješan modni brend. I vjerojatno ovu popularnost i uspjeh nije mogla ni zamisliti. 



Jedna od najpoznatijih odjevnih komada koji su izgradili prepoznatljivost Odd Musea je takozvani “The Muse Blazer” – komad koji je savršeno spojio strukturu i multiiskoristivost, često u neutralnim bojama poput bež, bijele i crne. Aimee je inspiraciju za dizajn našla u komadima vintage mode, posebno onim iz 90-ih godina koji odišu elegancijom i funkcionalnošću. Iako sada, nakon skoro pet godina uspješnog poslovanja – najpoznatiji su po svojim haljinama. Ovaj blazer bio je njena želja da se jedan komad odjeće može iskoristiti u više prigoda, na više načina, a da uvijek izgleda odlično. 

U relativno kratkom vremenu, Odd Muse postao je popularan i na društvenim mrežama, gdje je brend ostvario vrlo blizak odnos sa zajednicom i ljubiteljima brenda. Aimee je vješto koristila digitalne platforme za promociju, uspjela je prenijeti svoj stav i vrijednosti, ali i autentičnu strast za kvalitetom i dugotrajnošću. Slogan brenda “Look like a muse, feel like a muse” nije samo marketinški mamac, već i poruka kojom Aimee želi inspirirati žene da se osjećaju snažno i samouvjereno. Ali, ono što fanovi posebno cijene je njena iskrenost jer često govori o teškoćama koje dolaze s tako velikim i brzim uspjehom, te kako je zapravo teško balansirati takve stvari. 

Jako blizak odnos s fanovima brenda

Od početka Odd Muse priče koji je u samo četiri godine narastao preko 300 posto, dok joj je prvi proizvod donio zaradu od 100 000 funti – Aimee je odlučila transparentno zauzeti mjesto lica koje stoji iza brenda i ostati iza te pozicije – dijeleći i velike uspjehe i izazove. Njena iskrenost je jako dobro prihvaćena, te na svojim profilima na društvenim mrežama ima ukupno preko 200 000 followers dok brend broji preko milijun.

Uspjeh njenog brenda svima je enigma, a kako je sama ispričala u jednom od svojih videa – otkad je brend eksplodirao pojavilo se puno ljudi koji u tome potencijalno vide interes i priliku za zaradu. 

Mlada djevojka suočena s velikim odlukama

 



Brend je osnovala sa samo 22 godine, dok većina njenih vršnjaka nije ni razmišljala o poslu i 5 godina kasnije riječ je o jednom od najbrže rastućih brendova u fashion industriji trenutno. 

Pa ipak, koliko god sve izgledalo idealno – u nedavnom videu je objasnila da prolazi jedan od najtežih perioda otkad brend postoji i da je primorana baviti se stvarima o kojima zapravo ne zna i ne želi znati ništa – veliki brojevi, planovi i budžetiranje. Video je završila s porukom koja je rezonirala  s mnogima –  “Ako je još netko ostvario svoje snove, a to nije onako kako su zamišljali – možda ovo pomogne, proći ćemo kroz ovo.” 

Naravno, tko god ostvari veliki uspjeh, a naročito ako je riječ o tako mladoj osobi koja je cijeli put dokumentirala – nailazi i na kritike. Pa joj tako zamjeraju što u svojim kolekcijama koristi polyester – iako visokokvalitetni dalje je riječ o poliesteru. 

Uz to – kako je i sama često napominjala – htjela je da njen dizajn bude dostupan svima, s čime se neki više ne slažu. 

Zagarantiran rast

Njen brend je trenutno u fazi nevjerojatnog rasta, nedavno je tvorila fizički dućan u New Yorku s planovima i za druge fizičke dućane, dok je gotova svaka haljina koju izbaci hit i rasproda se jako brzo. 

Ali, osim svega ovoga, ono u čemu je Aimee zasigurno pionir je njen odnos s kupcima – kao osoba koja je odrasla s društvenim mrežama jako je pametno iskoristila njihovu snagu prepoznajući ono što je stvarno važno –  a to je ranjiv odnos, osoba, a onda i brend koji ih razumije. Ona je svakako uspjela u tome i prikazala se kao stvarna osoba, sa svim svojim izazovima, borbama i problemima što je, naročito danas, jako poželjno i prihvaćeno. 

Fotografije: Odd Muse Instagram profil

Teme