Kako hodamo, pijemo kavu, razgovaramo, razmišljamo i provodimo slobodno vrijeme – sve je to dio stila. Što volimo raditi, koji su nam hobiji i koliko smo strastveni oko života. Stil je cijeli paket kako donosimo na stol ono što mi stvarno jesmo.
Odjeća je samo početak
Ako ono što mi jesmo i sve što nas čini posebnima prati ono kako se odijevamo – to je onda osobni stil. Postoje osobe koje i kad nose običnu dolčevitu i traperice iz neki detalj djeluju kao da nose više stila nego netko tko u tom trenutku može biti odjeven u trendove od glave do pete. Ona dobro znana izreka “Stil se ne može kupiti novcem” se pokazala, složit ćete se, istinitom baš svaki put. Stil se gradi, ali uvijek nam je na umu samo odjeća. Ona ujedno i je najlakši način da se izrazimo i da kroz nju pokažemo na što obraćamo pažnju, što volimo istaknuti, a neki čak idu toliko daleko pa zastupaju teoriju da stil može pokazati jesmo li introverti ili ekstroverti. U nekim slučajevima možda, ali ipak je vrag u detaljima.
Koliko se usudimo izložiti
Odjeća može biti odličan pokazatelj naše hrabrosti. Vjerujem da svi imamo kombinacije koje želimo nositi, ili ideje nekih outfita za koje nikad nije prilika. Crveni ruž usred dana, neka fora kombinacija boja - bilo što. Ali, i dalje su rijetke osobe koje baš uvijek nose ono što žele. Ili se putem taj stil negdje izgubi, nestane ona zaigranost koju smo možda nekad imali.
Stil odijevanja nerijetko može i reći u kojoj smo životnoj fazi, kojim se poslom bavimo pa možda i koliko smo u tom datom trenutku sretni, zadovoljni i otvoreni. I pod tim ne mislimo da sređivanje i uvijek savršen make up znače da smo sretni. Može biti upravo suprotno, ali u svakom slučaju se najčešće vidi i kroz odijevanje.
Promjene stila i identiteta
Pa tako kroz život i mijenjamo stil – od najčešće buntovnih tinejdžerskih dana, do nekog umjerenijeg stila kasnije. Jednako kao što mijenjamo način odijevanja, tako, kroz život promijenimo i ponašanja, mišljenja, preferencije, a naše djelovanje je zapravo naš stil. Dakle, ne govori se tako bez veze da je stil odraz nas, a da najautentičniji stil uvijek bude najprimjećeniji. Ali, što znači autentično? Nekom to jesu neki nekonvencionalni izrazi – ljubičasta kosa, plavi ruž ili slično. I tako se izražavaju. To su ljudi koji su percipirani autentičnima. I ponekad to je tako, ali ponekad je možda baš suprotno tome.
Autentičnost je riječ koja se u zadnje vrijeme baš dosta koristi i koja je postala kao nešto poželjeno bez da nužno svi razumijemo što ona stvarno predstavlja. Osim pritiska da moramo biti autentični. Uz pojavu društvenih mreža, hiper produkcije medija gotovo je nemoguće izbjeći da se inspiriramo stilom, pa čak i ponašanjem drugih osoba koje vidimo i čine nam se posebni. I zapravo, to nije ništa novo.
Novo je samo u ovom obujmu koji se sad događa kad je sadržaj posvuda oko nas. Ali, oduvijek smo težili biti slični onima koji nam se čine bolji, zanimljiviji ili su nam samo jednostavno stilski zanimljivi i želimo dio toga prenijeti na sebe. Ali, mladim osobama je danas sve teže pronaći vlastiti stil u kojem se osjećaju dobro. Taj stil se može sastojati od trendova i ne mora, ali iz prepoznatljivosti osobnog stila često izostaje onaj najbitniji faktor – identitet i karakter osobe koja nešto nosi.
Kako danas pronaći svoj stil?
Stil i odijevanje se ne bi trebalo shvaćati preozbiljno. Na kraju dana, to je “samo” odjeća. Ali, imamo i previše primjera gdje smo mogli vidjeti da ipak nije samo odjeća. Ona je često postajala način izražavanja pripadnosti subkulturama. Rockeri, punkeri, hipiji, gotičari i drugi koristili su odjeću kako bi se razlikovali od mainstream društva i izrazili svoje stavove. Osim toga, kroz još raniju povijest odjeća je bila pokazatelj pripadnosti određene skupine ljudi i staleža. Pa su tako neki materijali bili rezervirani samo za određeni stalež ljudi. Danas je jedna od glavnih kritika high fashion upravo manjak autentičnosti. Neki dizajneri su tu posebno na udaru kritika. Balenciaga je jedan od prvih brendova koji nam padne na pamet – od narukvica koje su doslovno duck tape do pohabanih majica za tisuće dolara. Od pomno osmišljene, kreativne realizacije high fashion se sve više naziva samo tvornicom novaca i prodavanjem magle pojedincima kojima su takve kupnje samo izraz pripadnosti i poruka “ja si to mogu priuštiti.” Sve je već napravljeno i sve već postoji pa je čak i ljudima kojima je to posao i smatraju se jednima od najkreativnijih ljudi danas – problem kako biti autentičan i ponuditi nešto drugačije i novo. Torbice su veći hit što ih više ljudi nosi što je zapravo svojevrsni paradoks. Ako mi možemo priuštiti comedy od nekoliko tisuća eura zašto želimo nositi isto što i svi ostali?
Od mikro trendova koji se izmjenjuju na tjednoj bazi do nekih klasičnijih željenih komada koji su dugo bili rezervirani za odabrane – većina zapravo želi izgledati slično. A, tu dolazimo do građenja osobnog stila koji, iako ih može sadržavati, zapravo nema veze s trendovima.
Fotografije: Pinterest