PROČITAJ

Offline klubovi su novi trend koji nas pokušava spasiti digitalne ovisnosti

27. srp
a offline

Offline klubovi su novi trend koji nas pokušava spasiti digitalne ovisnosti

 

Koliko smo ovisni o mobitelima znamo i sami, htjeli si to priznati ili ne. Netko u većoj, netko u manjoj mjeri, ali tek kad se malo maknemo, po mogućnosti u neko sporo mjesto, vidimo koliko su nam mobitel i drugi suputnici stalno pri ruci – kao neki prijatelj kojeg nismo nužno tražili, ali tu je. 

Stvarne konekcije

Pisali smo o vremenu koje u prosjeku provedemo na našim mobitelima, ali osim  ogromnog vremenskog gubitka – što još gubimo činjenicom da nam taj mali uređaj može pružiti sve potrebne informacije pa i društvo? Dok čekamo kod doktora, u banci ili čak hodamo cestom. Dio pažnje je uvijek odvojen. Ako tome dodamo generalno otuđeniji način života, remote poslove kao i činjenicu da se više jednostavno ne družimo kao prije – kao kad su nam drugi ljudi i odnosi zaista bili glavni izvor zabave i povezivanja – gubimo mogućnost ostvarivanja stvarnih i iskrenih veza. 

Smanjuje se broj prijatelja koje prosječna osoba ima, a istraživanje je pokazalo da 50 posto odraslih Amerikanaca vidi prijatelje jednom mjesečno ili manje. 

Offline je postao luksuz. Iako se čini  nevjerojatnim postalo je gotovo nemoguće isključiti se u svom regularnom danu i životu. S jedne strane žudimo za stvarnim, a često i novim poznanstvima i prijateljstvima, ali kao da smo izgubili prirodnu ljudsku sposobnost povezivanja s ljudima. 


Offline klubovi nude offline izlaz

The Offline Club, koji je u Amsterdamu suosnovao Ilya Kneppelhout, pionirski je pothvat koji pruža utočište od sveprisutnog digitalnog svijeta. Jednostavnu i tako potrebnu komunikaciju licem u lice bez distrakcija. Nudi jedinstveno okruženje u kojem se pojedinci mogu maknuti i potpuno isključiti s naglaskom na iskrene razgovore i ljudskost. 

Njihova vizija je jasna i jednostavna:” Inspirirati ljude da zamijene vrijeme pred ekranom s vremenom u stvarnom životu – baš svaki dan.”



Iako je počelo kao lokalni projekt nekoliko entuzijasta, brzo poprima globalni pokret i interes. The Offline Club naglašava rastuću društvenu potrebu za ponovnim uspostavljanjem autentičnih međuljudskih i osobnih interakcija. Iako se čini kao odličan poslovni model što i je, zapravo je riječ o izvrsnom prepoznavanju potrebe tržišta na kojem su predviđanja da će upravo ovakve stvari i iskustva biti na cijeni.

Već smo pisali o porastu book clubova i porastu čitanja, ali i romantiziranje knjiga. To je samo jedan od pokazatelja koji govori o tome kako se prirodno okrećemo onome što nam je zapravo prirodno. 



Osobni eksperiment

Offline Club je nastao iz osobnog iskustva s kojim su se njegovi osnivači susreli. Boreći se s digitalnim zasićenjem, osjećali su da im stalna digitalna ometanja oduzimaju vrijeme i narušavaju međuljudske odnose.

Kneppelhout je za Forbes primijetio: “Naši mobiteli su nam oduzimali previše dragocjenog vremena i više se nismo istinski povezivali s ljudima.”

Osobni eksperiment osnivača s digitalnom diskonekcijom—nekoliko četverodnevnih pauza od online života donio im je značajne prednosti u kreativnosti i mentalnom miru. Inspirirani time, zamislili su zajednicu u kojoj bi udaljavanje od digitalne buke omogućilo smisleno povezivanje, nudeći prostor za uživanje u sadašnjosti, oslobođeni digitalnih obveza poput društvenih mreža i stalnih notifikacija. 

I, iako se može činiti umjetno i kao da se jednostavno samo isključiti, činjenica je da ovo poprima globalni pokret koji ljudima pruža priliku, ali i zajednicu koja nas vraća našim osnovnim ljudskim potrebama – iskrenim konekcijama i neometano provedenom vremenu – bilo da je to čitanje, razgovaranje ili bilo koji drugi hobi za koji se prečesto čini da nemamo vremena, a zapravo nas ometa stalna dostupnost i mobitel za koji smo više ili manje zaljepljeni. 

Godišnji se čini kao idealno vrijeme za vježbanje ove prakse i bez da se nužno priključimo klubu kako bi možda,malo po malo ove navike mogli kultivirati i u svakodnevnom životu i biti prisutniji u onim stvarima koje često ne vidimo iako su nam ispred nosa. 


Fotografije: Pinterest

Teme