Danas, kad smo zatrpani trendovima, brzinom i ostvarivanjem “sljedeće stvari s popisa” osvježavajuće je vidjeti brand koji promovira suprotno. Popričali smo s Ninom Turudić – osnivačicom branda Pomalo o njenom pogledu na današnje trendove, poslovanje, ali i život i što joj je bilo važno prilikom pokretanja svog brenda.
Na Pomalo smo naišli na Instagramu i na prvu nam je privukao pažnju svojim dizajnom i imenom. Sama filozofija branda u suprotnosti je onome što se danas nameće – brzina u izmjeni trendova, naročito u skincare industriji. Kad smo sjeli s Ninom, shvatili smo da je priča puno dublja te da je brand odraz njenog pogleda na život, putovanja koja su ju promijenila, ali prije svega jednostavnost življenja kojim odiše na prvo upoznavanje.
U svom dosadašnjem životu bavila se raznim stvarima, a početak njenog puta bio je – tenis. Kako sama kaže ne sjeća se života prije tenisa. Tijekom odrastanja se ozbiljno njime bavila te čak igrala i u reprezentaciji. Tenis joj je omogućio putovanja koja obožava i naučio ju radnim navikama, otpornosti i prilagodljivosti. Nakon teniske karijere, odlazi na ugledno sveučilište Cornell u Ithaci u New Yorku na kojem je diplomirala politiku i povijest umjetnosti.
Svoju karijeru počinje graditi u jednoj uglednoj galeriji gdje je radila kao art direktorica iduće tri godine. Zbog potrebe za više mirnoće i fokusa otkrila je jogu te se toliko zaljubila u nju da je postala i instruktorica. Kasnije se ispostavilo da ju je upravo joga i osjećaj koji je pronašla u njoj vodio prilikom razvoja filozofije branda. Mirnoću koju je pronašla u jogi htjela je prenijeti svima.
Ove godine dogodila joj se još jedna velika životna promjena – postala je prvi put mama. To iskustvo ju je promijenilo i donijelo uzemljenje i jasnije posložene prioritete.
Tijekom razgovora dobila sam dojam da su joj sve promjene dolazile prirodno i da, dijelom, i time što je puno putovala i živjela vani, nije bila ograničena nekim tradicionalnim putevima i očekivanjima. Njena autentičnost zaista se osjetila tijekom cijelog razgovora, a jednostavnost u poimanju života je osvježavajuća. Jedan malo drugačiji pristup životu, ali i uspjehu pretočila je u svoj skincare brand – Pomalo. U njemu je spojila svoju strast prema njezi lica, ali i životu generalno.
Kako sama kaže važna joj je sloboda. Cjelovitost, povratak prirodi i usporavanje.
S obzirom na tvoju povijest i sve što si radila prije Pomalo priče, kako si se odlučila na povratak u Hrvatsku?
U New Yorku sam živjela ukupno 7 godina. Nakon fakulteta zaposlila sam se u jednoj galeriji gdje sam radila iduće tri godine kao art director. S obzirom da je galerija imala sjedište u Mexico City-ju i da sam često putovala tamo nakon tri godine odlučila sam se na preseljenje.
Malo sam se zasitila života u New Yorku gdje je život jako stresan. Koliko je prepun prilika i zanimljivosti, toliko je i jako kaotičan za život. Udomila sam i psa i sve zajedno je utjecalo na to da se želim preseliti. Mexico mi se činio puno opuštenijim i tamo sam nakon preseljenja provela još dvije godine.
Nina Turudić
Osnivačica Pomalo brenda
Život u Mexicu sam obožavala, pasalo mi je kako ljudi žive,hrana, priroda – ma sve. Kad se dogodio Covid, kao i većini, promijenili su mi se planovi i počela sam razmišljati o povratku. 2020. sam se vratila u Hrvatsku.
Kako je došlo do takvog karijernog zaokreta – iz kulture u skincare industriju?
Skincare je oduvijek bio moj hobi. Godinama prije nastanka samog branda sam s mamom i bakom radila i vrlo brzo se zaljubila u proces proizvodnje. Odlučila sam se educirati oko formulacije proizvoda i učila sam o proceduri proizvodnje i sastojcima. Kada je došao covid, odlučila sam se vratiti nazad u Hrvatsku i imala sam vrijeme za posvetiti se tome potpuno. Ideja o brandu došla je nakon pozitivnih reakcija frendica i poznanica kojima sam podijelila kreme. Kako sam uživala u procesu i rezultatima odlučili smo to dignuti na neki viši nivo i tako se razvila ideja o Pomalo brandu. Od ideje pa do realizacije prošle su tri godine i nismo se žurili. Najvažnije je bilo da proizvodi budu točno onakvi kakve smo zamislili, a to traje. Kako sam u međuvremenu postala i mama, to je definitivno bio jedan transformativan period za mene, na svim poljima.
Što misliš o skincare industriji danas? Nikad više brandova, proizvoda, koraka u rutini. Misliš li da krajnjem potrošaču postaje teško to sve pratiti?
Mislim da je velikom broju žena skincare postao dosta zbunjujući uz sve opcije koje danas imamo. Takva skincare industrija zapravo odražava današnje zapadno društvo – moraš biti u korak s trendovima i samo dodavati još i još u svoju skincare rutinu. Sve dok ona nema 10 koraka – nije dovoljno dobro. Sve se odvija toliko brzo da par dana nakon što kupiš kremu poželiš odmah drugu jer ta nova ima još taj jedan sastojak koji ti baš treba.
Kad sam živjela u Mexicu i dosta putovala po istoku shvatila sam da lijepa koža nije nešto što bi trebao biti luksuz. Prije svega zdrava, a onda i lijepa koža nam je prirodno dana. Naš način života, nametnuti standardi ljepote i ostale predispozicije zapadnog svijeta su nas odmaknule od toga. Isto tako, na zapadu žene imaju najviše problema s kožom.
Primjerice, u Indiji sam gledala doslovno bake bez bora, bez skupih krema koje imaju prekrasnu kožu. Naravno, stvar je i genetike, ali puno je i do načina života, prehrane i svakodnevnog stresa. Svi dobijemo neke karte, ali na nama je kako igramo. Mislim da je skincare puno jednostavniji nego što ga se predstavlja. Danas smo preopterećeni pokušajima vječne mladosti i sve postaje stres – čak i briga o sebi. Skincare bi trebao biti naš selfcare, dakle trebao bi nas veseliti i predstavljati opuštanje, a ne obrnuto.
Koji osjećaj želite prenijeti? I za koga je zapravo brand koji njeguje ovakav pristup?
Pomalo je za sve. Dajemo prednost pažljivom i promišljenom pristupu proizvodnji proizvoda za njegu kože, koja koristi cjelovite sastojke i koristi prirodnu sinergiju aktivnih komponenti koje se nalaze unutar njih. Krajnji proizvod je svjež i pun života. Želimo prenijeti jednostavnost i lakoću, ali i vratiti uživanje u njegu lica.
Koje su glavne karakteristike proizvoda?
Trenutno u asortimanu imamo dvije kreme, jednu onako bogatiju za zimske mjesece ili zrelije kože i jednu malo lakšu koja je idealna za toplije vrijeme i masniju kožu. Kreme su zbog svog sastava namijenjene zbilja svima pa ju mogu koristiti i muškarci. Zapravo je cilj da ljudi prepoznaju autentičnost, sastav i široku primjenu. Dio naše filozofije je i ta jednostavnost koja se negdje izgubila putem. Cilj je da Pomalo postane ta jedna krema koju imaš u kupaonici bez potrebe za gomilanjem proizvoda. Kremu koja radio posao i u kojoj uživaš. U budućnosti imamo planove i za proširenje asortimana, dodajući na ove bazne kreme i ostale proizvode, ali želimo da naši kupci prepoznaju što im treba
S obzirom na tvoju nekonvencionalnu priču pa i samu filozofiju branda koja odudara od ostatka tržišta, koliko ti je zbog toga teže?
Moram priznati da ne gledam na to tako. Možda zato što sam živjela u ogromnom gradu gdje je bilo toliko toga i ako si različit može ti samo koristiti. Naše tržište je generalno manje i zatvorenije, ali ja na to ne gledam kao na nešto loše. Jer to donosi neke druge benefite, a i manja je konkurencija što je svakako dobro.
Sve ima svoju publiku i vjerujemo da će naš brand prepoznati tko treba. Iako je Pomalo namijenjen svima, naša filozofija je drugačija od većine skincare brandova i gledam na to kao nešto pozitivno. Vjerujem da su ljudi željni povratku jednostavnosti. Svi nekako žudimo za tim, ali nije si lako dati si dopuštenje za takav pristup, kako životu tako i skincare-u. Naš cilj i misija nije natjecati se s puno većim brandovima koji nude ogroman asortiman proizvoda.
Osim dvije kreme s kojima ste izašli na tržište kakvi su planovi za budućnost? Kako vidiš razvoj branda?
Planovi su tu da se mijenjaju. U planu je bilo odmah izaći s većim asortimanom proizvoda, ali baš zato što nismo htjeli pristajati na kompromis kvalitete, cijeli proces je trajao malo duže od planiranog. Izašli smo s dvije univerzalne kreme, ali svakako planiramo proširiti asortiman proizvoda. Najveća želja za budućnost je uklopiti održivost kojoj toliko težimo i u distribuciju proizvoda.
I za kraj, koliko je teško pokrenuti ovako nešto gotovo sama i bez prethodnog iskustva u proizvodnji?
Prije sam uvijek mislila da se sve može sam i gledala sam američke primjere poduzetnika koji su sve sami stvorili, ali sam vrlo brzo shvatila da si jak koliko i tvoj team. Tako sam prikupila stvarno divne ljude oko sebe ali i dobila super podrsku od svih u obitelji, čak sam se i u bakino dvorište uselila. Puno njih su dali veliki doprinos bez čije se pomoći ne bih mogla pomaknuti s mjesta.
Tako da, definitivno se ne osjećam sama u ovom projektu i uživam ga dijeliti s ljudima koje imam i koji cijelo iskustvo čine puno zabavnijim i vrjednijim.