PROČITAJ

Povratak običnog

23. sij
a Trendovi

U 2024. čini se da se polako događa puni krug. Nakon više od deset godina predstavljanja savršenih života, poslova, putovanja i svega što nas okružuje – čini se da su se ljudi napokon zasitili. 

Lažno savršenstvo koje umara

Od postavljanja običnih fotografija kućnog ljubimca, zalaska sunca ili kave Instagram se brzo pretvorio u platformu koja uz sav koristan sadržaj koji nudi, prezentira savršeni način života. Estetika fotografija počela je nalikovati na profesionalne photo shootinge na kojima sve mora biti savršeno. Od svjetla, lokacije, kuta fotkanja do naravno modela na fotografiji. I kako se poslovna isplativost Instagrama povećavala – sve je teže postalo pratiti trendove koje nam nameće. Svaki put kad ga pogledamo – osjećaj je da nešto s našim životom sigurno nije u redu. Ili premalo putujemo ili dan nije dovoljno produktivan i ispunjen aktivnostima. 

 

Polako, ali sigurno počelo se sve više pričati o stresu i pritisku koji nam izrežirani životi predstavljaju i kako se zbog toga osjećamo. Počeo se objavljivati sadržaj s “real life” naznakom ili “Instagram vs. reality”, a sve su češći bili komentari koji govore - napokon malo realnosti.

Brojke se pritom, naravno, nisu smanjile pa tako i Tik tok i Instagram bilježe rekordne posjete s tendencijom i predviđanjima da će i dalje nastaviti rasti i u nastavku godine. 

Povratak nostalgičnih platformi

Da bi pobjegli lažnom savršenstvu ipak ne bježimo offline, ali zato se bilježi veliki povratak platformi koje su bile popularne prije petnaestak godina. Pa se tako spominje Tumblr, zatvoreni chatovi i grupe koji podsjećaju na staromodne forume. Nostalgija je nešto što je uvijek prisutno kako starimo i često se vraćamo na “neka bolja vremena” iako je to najčešće povezano s godinama. Ali, danas je situacija nešto drugačija. Čini se da su ljudi stvarno nostalgični za nekim prošlim vremenima. Vremenima kad je jedini život koji je postojao bio onaj koji se stvarno događao – bez da moramo brinuti o svojoj online prisutnosti i što to govori o nama. Što objavljujemo, a što ne, kada, koliko i zašto. Više ne znam jesmo li šokirani nekim trendovima ili smo se toliko navikli na stvari koje gledamo da ni ne primjećujemo da su neke stvari otišle predaleko. Prema jednom od bezbroj istraživanja otkrilo se da ljudi osjećaju stvarnu anksioznost ili stres zbog (ne)objavljivanja na platformama za vrijeme putovanja ili izlaska. Još veći stres izaziva kada nemamo što objaviti jer nam život nije dovoljno zanimljiv i trenutno nema nekih ludo zanimljivih događaja koji su vrijedni dijeljena. Online imidž je stvaran čak i kod “običnih” ljudi i svima budi neki osjećaj. 

 

Bizarni trendovi koji su nas natjerali da razmislimo

Botox u ranim dvadesetima ili čak ranije. Kompletna skin care rutina jedne prosječne dvanaestogodišnjakinje koja uključuje više koraka nego koliko proizvoda znamo nabrojati što naravno uzrokuje stariji izgled i nezdravu sliku o sebi prije nego su uopće zakoračile u formative godine.

 

Zadnji trend koji nas je šokirao bio je trend na kojem se pokazuju “stvarna” lica - dakle lica bez bilo kakvih korekcija ljudi u dvadesetim godinama dok ostali komentiraju tu pojavu kao da je endemska vrsta ili u najmanju ruku nešto jako čudno. Imati obično lice je postalo čudno. Trend je to koji je istaknuo sve veću zasićenost ljudi savršenstvom koje se prezentira. Jedan dan smo clean girl, drugi mob wife. Trebamo bob, ali duga kosa se vraća na velika vrata.

Polako je bilo dosta. 

Sve ovo dovelo je do toga da ljudi počinju tražiti druge platforme i druge načine za dijeljenje i povezivanje online. Ono što je zajedničko svim novim oblicima  – naglasak je na tekstu, bez fotografija i bez formata koji dopušta bilo kakvo pretjerivanje. 

Ljudi su se zaželjeli običnog

Kada gledamo fotografije iz devedesetih koje često cirkuliraju po društvenim mrežama – vidimo jedan sasvim drugi svijet. Iako najčešće i dalje gledamo luksuz – stvari su ipak bitno jednostavnije. Ljudi su se zaželjeli običnog. Običnog života, običnih lica i običnih poslova. 

 

Bijeg od oglašivača

Svaka platforma “izgubi” svoju čar kad postane privlačna oglašivačima i to je jednostavno tako. To ne znači da ona gubi svoju prepoznatljivost ili posjećenost, ali transformira se u nešto za što nije prvotno namijenjena – barem ne otvoreno. U zadnje vrijeme puno se priča o nepovjerenju u influencere i tome kako su oni zapravo pametni poslovni ljudi koji će unovčiti naše povjerenje, a ne osobe koje sam stvarno baš uvijek preporuče proizvode koje sami koriste. I to je u redu, medij kao i svaki drugi, ali ljudi kao da su primijetili da su samo pasivni promatrači i konzumenti sadržaja. Možda je baš to razlog bijega na platforme koje uključuju samo tekst, baš kao u dobra stara vremena Facebooka. Nedavno se dogodio veliki skandal s najpoznatijom talijanskom influencericom Chiarom Ferragni koja je optužena za prevaru jer nije donirala novce od navodno humanitarne kampanje. Ovaj slučaj dobio je veliku pozornost javnosti i postavio logično pitanje – koliko još ovakvih slučajeva ima, ali su prošli ispod radara. 

Kako god bilo prijelaz se sigurno neće dogoditi preko noći niti će savršeni sadržaj nestati, ali činjenica je da je vidjeti “običan” život online osvježenje i da ga ljudi pozdravljaju.

Fotografije: Unspalsh, Pinterest

 

Teme