Jako cijenimo i volimo podržati projekte koji je napravljen sa smislom i sa željom da ciljanoj skupini pruži jedinstven doživljaj. Još ako nas tjera da usporimo i ima veze s prirodom – kombinacija je idealna.
Vert je tiskani magazin koji izlazi kvartalno – kako se izmjenjuju godišnja doba – u skladu s prirodom i vrtom. On je detaljan vodič kroz godišnja doba i prirodni tijek sezonskih promjena u vrtu. Kada listate magazin dojam je opuštajući i jasan je vizualni i moderan odmak od tradicionalnih vrtlarskih medija odmah nam je privukao pažnju svojim konceptom, ali i pričama.
Rekli bi da je Vert za sve – ali prije svega je namijenjen vrtlarima, botaničarima, zaljubljenicima u prirodu i život na otvorenom.
Poželjeli smo saznati više o samom projektu, a glavna urednica magazina Maja Karnik nam je otkrila detalje o ideji i realizaciji projekta.
Što je glavna stvar koja se želi postići Vert magazinom?
Ako moram izdvojiti samo jednu stvar, onda je to želja da promijenimo način na koji se na našim prostorima percipira i koristi zeleni prostor. Kod nas vrt tradicionalno asocira na povrtnjak, produktivni prostor gdje se proizvodi hrana, odnosno voće i povrće. Ukrasno drveće, ornamentalne trave, cvijeće i ostale ukrasne trajnice u našim su vrtovima i okućnicama uglavnom zapostavljene. To naravno ne znači da povrtnjaci nisu dobar način korištenja zemlje, no kako su oni istovremeno radno poprilično intenzivni, ornamentalno uređenje eksterijera je odlična alternativa za one koji žele lijep i manje zahtjevan zeleni prostor za uživanje, druženje i opuštanje. Uz to, želimo skrenuti pozornost na sve one suptilne i važne dobrobiti boravka u prirodi, na zraku, prstiju zamrljanih zemljom, daleko od sveprisutnih ekrana i užurbanosti. Vrt i priroda nas opuštaju, uče strpljivosti i resetiraju na tvorničke postavke, što nam u današnje doba treba više nego ikad.
Za koga je Vert?
Vert je namijenjen svima koji imaju svoj komadić zemlje, okućnicu ili balkon koji žele bolje iskoristiti, ali ne znaju odakle krenuti. Drago mi je što raste interes za bavljenje zemljom, čeprkanje po vrtu i općenito boravak na zraku i približavanje prirodi. Priče koje donosimo u Vertu nude pregršt inspiracije za takav zeleni zaokret i nadam se da ćemo što veći broj čitatelja potaknuti da izađu van i prostor koji imaju učine zelenijim i boljim. Boravak na zraku i uzgoj biljaka pozitivno utječu na naše zdravlje, posebno mentalno, što je definitivno razlog više da navučemo vrtlarske rukavice i primimo se posla.
Primjećujemo polagani povratak printa? Što mislite, ide li sve u tom smjeru povratka listanja magazina uživanja u sporom sadržaju?
Možda sam staromodna, ali ja volim papir i jako me veseli moguća renesansa takvih medija. Naravno da sam opskrbljena svim čudima tehnike i da svakodnevno konzumiram digitalni sadržaj, ali možda baš zato toliko volim print i odmak od ekrana.
Digitalni sadržaji su brzi i praktični. Ipak, digitalno doprinosi prebrzom tempu života. Klik, dva, tri i ideš dalje. Print je nešto sasvim drugačije. Asocira me na usporavanje što je samo po sebi mnogima od nas danas luksuz. Print nas umiruje i poziva da zastanemo, odvojimo vrijeme i odmaknemo se od uobičajene jurnjave. Ima nešto posebno u takvim malim ritualima, a tiskani, ili kako ste naveli, spori sadržaj omogućuje nam da i napokon usporimo i osvijestimo stvari koje u žurbi često uzimamo zdravo za gotovo.
Maja Karnik
Glavna urednica magazina Vert
Kako se rodila ideja?
Zanimljivo je da kod nas postoji potražnja za visokokvalitetnim, kuriranim sadržajem o hortikulturi i povezanim temama, ali ne postoji izdanje koje takav sadržaj nudi uz premium dizajn i kvalitetne sugovornike. Ja sam inspiraciju morala tražiti u stranim izdanjima i neka od njih su me inspirirala da tako nešto pokrenem kod nas, s fokusom na lokalne priče i inspirativne pojedince. Rekla bih da je za sve kriva pandemija koronavirusa koja nam je živote okrenula naglavačke. Odjednom smo poželjeli više vremena provoditi vani, na zraku, otkrivajući hobije koji uključuju rad s rukama i povratak prirodi. Govorim to iz vlastitog iskustva jer sam i sama upravo u to vrijeme ozbiljnije doživjela svoju okućnicu i počela razmišljati što sve s njom mogu raditi.
Koliko je kompleksna realizacija ovakvog projekta?
Vert je nezavisno izdanje i u potpunosti je rezultat rada i ustrajnosti malog tima odlučnog u želji da proizvede izdanje kakvog u našem medijskom prostoru još nema. Fokusirani smo na visoko kvalitetan sadržaj, pronalazak zanimljivih suradnika i vrhunske vizuale koji će našu poruku lakše prenijeti čitateljima. Osim toga, zaobilazimo uobičajene kanale distribucije jer oni baš i ne podržavaju ovakve nezavisne inicijative. No, to mi je zapravo i draže jer se želimo odmaknuti od uobičajenog sadržaja i prolaznih tema koje se konzumiraju i zaboravljaju jako brzo. Naši će se čitatelji možda morati malo potruditi da dođu do Verta, ali i mi ćemo se potruditi da im ga približimo. Kroz svoj webshop i odabrana fizička mjesta prodaje ciljamo na publiku koja traži baš takav sadržaj. Na taj način gradimo prisniji odnos s publikom, pomalo kao da se prepoznajemo po nekom tajnom kodu. Pomnim odabirom lokacija na kojima ćemo se prodavati želimo izgraditi zajednicu, bolje se povezati s našom publikom i upoznati je.
O medijima – kako se istaknuti i kako gledate na situaciju na tržištu s brzom izmjenom vijesti i članaka?
Vert je namijenjen publici sa specifičnim interesima i upravo će nas takav smjer i teme istaknuti u gomili drugog sadržaja. Već u prvom broju donosimo priče zanimljivih pojedinaca koji žive u zelenom i otkrivaju nam što je sve moguće na par kvadrata zemlje. Uz njih, predstavljamo vrtove kakve baš i ne srećemo na svakom uglu u svom okruženju, a osvrćemo se i na brojne druge teme zanimljive ljubiteljima prirode i boravka na otvorenom. O svim ovim temama govorimo kroz kvalitetne tekstove iz drugačijeg ugla i vizualno dojmljive fotografije kojima čitatelje želimo fascinirati i zagrijati za zelene teme.
Fotografije: privatna arhiva